Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: netwerk managers  (gelezen 967 keer)

netwerk managers
« Gepost op: 2007/12/10, 18:40:25 »
Ik ben opzoek naar een ander netwerk manager tooltje. Ik heb hier debian etch en heb volgens mij gewoon de standaard gnome. De reden is dat ik vaak  problemen heb met dit netwerk tooltje. De problemen zijn als volgt: vaak duid hij geen netwerk aan terwijl dat er wel is of hij zegt niet verbonden en gaat weer opnieuw zoeken terwijl er gewoon netwerk is en soms geeft hij aan dat er wel verbinding is en dan staat er opeens een heel raar ip adres in waar ik niks aan heb. Nu weet ik ongeveer hoe ik in de terminal een ip adres kan toewijzen en weer terug keren naar dhcp enz alleen dns servers weet ik niet en dat gaat met zon tooltje wel goed neem ik aan. Dus eigenlijk zoek ik, en een nieuw tooltje voor mijn netwerk manager, en wil ik graag weten hoe ik alles wat ik met zo'n netwerkt manager tooltje kan ook in de terminal kan.
Ik praat niet te snel, je luisterd te langzaam ;-)

Offline emargen

• Lid
netwerk managers
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/10, 20:26:47 »
Wicd???......

netwerk managers
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/10, 20:32:07 »
Ow ken ik niet eens :) ga daar wel even naar zoeken.

Offline emargen

• Lid
netwerk managers
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/10, 20:49:46 »
Staat ook al het e.e.a. over op het forum!!

netwerk managers
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/10, 21:46:33 »
Nou dan gaat het vast wel goed komen :D

netwerk managers
« Reactie #5 Gepost op: 2007/12/11, 16:34:23 »
wifi-radar is er ook een :)

netwerk managers
« Reactie #6 Gepost op: 2007/12/11, 18:48:08 »
ok ken ik niet, alleen nu het volgende, wanneer ik dus een andere network manager wil installeren zal ik eerst de oude moeten verwijderen. Wanneer de oude verwijderd is heb ik geen internet verbinding meer dus kan ik die nieuwe niet installeren, dilemma :D