Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ocr en kooka - tekstherkenning: kooka herkent tv kaart, geen scanner  (gelezen 894 keer)

Offline roeland

• Lid
Beste mensen,

Ik heb een Epson perfection scanner 4490 geinstalleerd.  Behalve de knoppen op het apparaat, werkt alles.
Nu heb ik regelmatig nederlandse teksten te scannen op basis van tekstherkenning om die weer te plaatsen in writer documenten en verder op te maken.
Ik heb op het forum, google e.d. rondgekeken en ondermeer kooka er op gezet.  Als ik die opstart wordt mijn WINTV 150 Hauppauge kaart herkend maar geen scanner.
Ook heb ik gocr via synaptic erop gezet maar ik kan geen verwijzing vinden naar dit programma.

Wie weet hier meer van?

Roeland
---------------------------------------------------------
Gutsy Gibbon, AMD2600, 1 Gb intern
Ik werk al jaren met Xubuntu (na enkele jaren de gewone Ubuntu versie  gebruikt te hebben).  Als je gewoon je werk wilt doen zonder toeters en bellen in het uiterlijk en geenĀ“topĀ“ pc of laptop hebt, is Xubuntu aan te bevelen! Nu toch sinds een paar maanden overgestapt naar Mint 20.2 XFCE. net wat stabieler.

Offline Dave

• Lid
ocr en kooka - tekstherkenning: kooka herkent tv kaart, geen scanner
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/11, 12:57:50 »
Door gocr te installeren krijgt xsane (in ieder geval) de mogelijkheid om het gescande als text weg te zetten.

ocr en kooka - tekstherkenning: kooka herkent tv kaart, geen scanner
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/11, 14:40:04 »
Probeer je scanner aan te zetten voordat je het programma start (had hier hetzelfde probleem).

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net