Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: pakketten installeren of verwijderen; hoe?  (gelezen 891 keer)

pakketten installeren of verwijderen; hoe?
« Gepost op: 2007/12/10, 23:09:04 »
Ik heb heb tijdje mandriva gebruikt en daar kun je eenvoudig software installeren en verwijderen met een manager.

Kubuntu heeft ook zoiets maar ik kan de gewenste pakketten niet aanvinken. Ook veranderd er niets na het instellen van de bronnen. Er wordt gevraagd om te herladen maar er veranderd niets.

Er kunnen wel updates geinstalleerd worden maar dat gaat weer met een ander programma?

Skoebidoe

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/10, 23:16:21 »
Heb je de repositories ingeschakeld? Ik denk dat het daar zou kunnen aan liggen. Hoe je dat moet doen, kan je vinden bij "Installatie en beginners"
Als je de laatste versie van Ubuntu (Gutsy) gedownload hebt, zijn de repo's automatisch ingeschakeld

Offline siegi

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/10, 23:18:46 »
Normaal doe je gewoon Kmenu > programma's toevoegen/verwijderen.
En normaal kan je daar pakketten aanvinken en volgende klikken om het te installeren.

« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/11, 08:39:55 »
Als je Kubuntu hebt, raad ik aan Synaptic te installeren, het is veel beter als Adept.

- SeySayux
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline Bobbie

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/11, 09:09:48 »
Zie ook de beschrijving: http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/gebruik/softwareinstalleren/

een van de vele omsschrijvingen.

vr gr