Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Evolution versus Thunderbird  (gelezen 8031 keer)

schoappied

• Gast
Evolution versus Thunderbird
« Reactie #25 Gepost op: 2007/03/17, 15:02:33 »
@johanvd of iemand anders.
Weet je ook hoe ik kan zorgen dat ik in Firefox kan mailen via Thunderbird?

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #26 Gepost op: 2007/03/17, 15:06:15 »
System>Preferences>Preferred Applications
Dan bij mail reader thunderbird kiezen.

Geen idee hoe het in het Nederlands heet...

enanoe

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: 2007/03/17, 15:07:59 »
Citaat van: Johanvd

systeem > voorkeuren > standaardtoepassingen

schoappied

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 2007/03/17, 15:10:09 »
Citaat van: Johanvd

systeem--> voorkeuren -->standaardtoepassingen

dank!

Offline Math.

• Lid
« Reactie #29 Gepost op: 2007/03/17, 18:02:24 »
Ben in Windows begonnen met Firefox en Thunderbird.
Met de overstap naar Ubuntu toe ben ik ook in Firefox en Thunderbird gebleven.
Al zou Evolution misschien wel net zo goed zijn, maar in Ubuntu heb je tenminste een keuze. Probeer maar eens Outlook Express uit je Windows te krijgen... :P

Offline mcgyver

• Lid
« Reactie #30 Gepost op: 2007/05/10, 21:45:43 »
Hoe kom ik aan een kalender / agenda voor thunderbird? Kan sunbird en Lightning niet vinden. Of hebben ze tegenwoordig andere namen?

Offline anko

• Lid
« Reactie #31 Gepost op: 2007/05/10, 21:56:29 »
Deze link volgen voor lightning.

Ik heb inmiddels op 3 pc's alles bij elkaar een keer of 5 Evolution geinstalleerd (bij de standaardinstallatie van Ubuntu) en loop iedere keer tegen problemen op met het synchronyseren van de mappen. zie ook deze topic hierover.
Voor mij dus Thunderbird met plugins.
Als je denkt te weten dat de weg recht is, mis je de bocht.
lidnummer 3487(?)

Offline mcgyver

• Lid
« Reactie #32 Gepost op: 2007/05/11, 19:33:05 »
Toen ik in Thunderbrid op Extenties verkrijgen klikte, kreeg ik de mozilla site. Lightning of Sunbird intikken bij zoeken gaf geen soelaas. Hoe komt het dat die dingen zo verborgen zitten?  Nog bedankt.

Offline Typhoner

• Lid
    • http://typhoner.blogspot.com/
« Reactie #33 Gepost op: 2007/05/12, 13:26:05 »
vreemd, want lightning staat in de top-5
Wel de windows-versie, maar de linux-versie kun je krijgen op http://www.mozilla.org/projects/calendar/lightning/download.html

Offline mcgyver

• Lid
« Reactie #34 Gepost op: 2007/05/13, 19:18:00 »
Ik heb het uiteindelijk gevonden. ik vraag me alleen af waarom ze het zo verstoppen.

CrazyCentaur

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: 2007/05/13, 19:21:13 »
Moest er zelf idd ook naar zoeken. We hebben als webteam Lightning wat uitgeprobeerd (onder XP en Linux), maar het kon te weinig (is al weer even geleden).

Ralphius

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: 2007/12/08, 15:43:31 »
Met evolution kan je importen maar dan zouden het .ldif bestanden moeten zijn, hoe kan ik nu van mijn thunderbird emailmappen .ldif bestanden maken? Ik zie dat je in TB wel een map kan comprimeren maar ik vind deze misschien terug in de hidden map ./home/thunderbird maar dan vind ik niet iets terug wat me doet denken dat het een backupfile zou kunnen zijn.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #37 Gepost op: 2007/12/08, 16:01:30 »
Comprimeren is ook iets heel anders dan een backup maken :)
Met comprimeren gooit hij de verwijderde mailtjes daadwerkelijk weg. Zonder het comprimeren blijven ze staan, maar zijn ze verborgen.

Ik weet niet hoe je in één keer alle mailtjes kan exporteren uit Thunderbird, maar je kan wel mailtjes selecteren, met de rechtermuisknop klikken en opslaan als bestand kiezen.
Dan krijg je allemaal .eml bestanden. Die kan je dan weer importeren in Evolution volgens mij.

Een andere mogelijkheid is dit:
http://www.debianadmin.com/import-thunderbird-email-into-evolution.html

Offline jw

• Lid
« Reactie #38 Gepost op: 2007/12/09, 10:30:51 »
Evolution vindt ik een gedrocht, deleted mails kreeg ik niet leeg (op ubuntu 6.10) en werd enorm groot, stonden een paar honderd mails in. Thunderbird werkt prima en ben daar bij gebleven.

Ralphius

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: 2007/12/09, 10:43:19 »
zoeken in de verborgen map van TB daar staat een map mail en daarin netjes een map per account daar dan het bestand inbox en inbox.msf
In de import wizzard van Evoution het bestand inbox aanwijzen en dan zijn de mail geimporteerd.
Maar voorlopig ben ik nog niet echt wild van Evolution dus ik wacht nog even met uitzoeken hoe ik dan ook m'n adres bestand overzet.
TB deed dat idd heel goed.
Maar omdat Evolution de default is voor Ubuntu wou ik er toch even kennis mee maken.

Offline slowfox

• Lid
« Reactie #40 Gepost op: 2007/12/13, 14:40:53 »
Een email programma met een kalender leek me een goede zaak, ook leuk is de koppeling in de balk met de datum naar de agenda functie.

Vanaf Gusty dacht ik Evolution eens een kans te geven en ben het volgende tegengekomen.

1) Bij het opstarten van de mail soms een foutmelding dat er geen verbinding met de server gemaakt kan worden.
2) Mails v an contacten worden als spam aangemerkt krijg ik niet bij de goede contacten, nee ook niet als ik de knop geen spam aanklik.
3) Last but not least, mails die naar de verzamelmap  verplaatst zijn, worden onzichtbaar.
Na 3 maanden evolution ben ik nu weer terug bij thunderbird.

Offline Tico

• Lid
« Reactie #41 Gepost op: 2007/12/13, 15:27:25 »
Weet niet of het met Evolution ook kan, maar mijn voorkeur om Thunderbird te gebruiken bestond uit het feit dat ik met een add-on mijn vele Hotmail accounts kon binnenhalen

Ralphius

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: 2007/12/13, 15:55:58 »
leg eens uit aub hoe doe je dat om je hotmail binnen te halen in Thunderbird?

Offline Tico

• Lid
« Reactie #43 Gepost op: 2007/12/14, 08:34:54 »
Mag ik je daarvoor simpelweg verwijzen naar de volgende website, daar staat alles wat je nodig hebt?
http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=9530&postdays=0&postorder=asc&start=0