Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Aanbevolen updates en Andere updates  (gelezen 1010 keer)

Aanbevolen updates en Andere updates
« Gepost op: 2008/05/08, 12:10:15 »
Beste mensen,

Als ik een melding krijg dat er updates beschikbaar zijn voor mijn 7.04 versie, dan zie ik de lijst. Maar onderaan is een categorie "Andere updates"  die ik niet aan kan vinken. Ze zijn uitgegrijsd.

Waarom zie ik die uitgegrijsde updates  en hoe kan ik ze activeren als ik dat al zou willen?

bvd,

pablo k

« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/08, 12:13:32 »
Schermafdrukje ?
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/08, 12:54:29 »
Ik moest even uitzoeken hoe ik een plaatje beschikbaar kan maken.
Hierbij dus:
[img=http://img371.imageshack.us/img371/1909/updatemanagersv8.th.png]

Offline Bobbie

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/08, 13:03:23 »
De link werk niet,

Plaatje invoegen in forum
ls je een plaatje hebt gepost op imageshack, rechtsklikken op je plaatje, dan kiezen voor
Citaat
share it.
dan rechts klikken op de link die naast forum staat en dan copy
in je forum bericht de link plakken

Offline Kees3

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/08, 13:08:10 »
Het plaatje doet het niet bij mij, maar ik vermoed dat het proposed of backport updates zijn. Die moet je eerst inschakelen om ze te kunnen installeren, gaat via Systeem - Beheer - Softwarebronnen.

« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/08, 22:33:08 »
Oei, da's nog van Feisty. :)

Ik vermoed dat je recent hebt ge-upgraded vanaf Edgy, klopt dat ?

In elk geval vermoed ik nog meer (maar iemand zal dat moeten bevestigen) dat je "gewoon" een aantal softwarebronnen niet hebt aangevinkt.  Die pakketten staan dus wel op je installatie, op de één of andere manier wéét ie dat er een nieuwe versie is, maar je kan ze niet downloaden omdat de bronnen niet aangevinkt staan.  Die vind je terug op Systeem-->Beheer-->Softwarebronnen.

P.S.  Waarom werk jij met Feisty ?
        Niet dat het niet mag, hoor... :P
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/09, 00:01:35 »
[off topic]
Prosper,
Ik werk nooit met de nieuwste versie. Tenzij ik ervan overtuigd zou zijn dat belangrijke problemen waar ik mee zit opgelost zouden worden met die nieuwere versie.
Mijn instelling:  nieuwe versie, nieuwe problemen! Of: "never change a winning team". Daar komt dan nog bij dat het niet de enige versie is die ik draai.

En neen, het is geen recente upgrade geweest. Deze uitgegrijsde updates staan er al weer enige tijd. Ik heb er geen last van voor zover ik weet. Maar des te langer het er staat des te meer ik me begon af te vragen: Waarom? En wat is de boodschap hiervan. Duidt het op een fout?
Zodoende.

Overigens staan in mijn bronnen bij updates de "pre-released" (proposed) en "unsupported updates" (backports) niet aan.

mvg
pablo k