Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe gaat software installeren op een virtuele XP in zijn werk?  (gelezen 8306 keer)

KwastjeModus

• Gast
Hoe gaat software installeren op een virtuele XP in zijn werk?
« Reactie #25 Gepost op: 2007/12/05, 15:54:38 »
Citaat van: Nunslaughter
Citaat van: Bandicoot
Met jouw stappenplan was niks mis nunslaughter,die klopt exaxt !!

Hmm zoals nunslaughter zegt moet je natuurlijk wel echt een dosvenster openen !1 Dus toets bij uitvoeren command of cmd

Je krijgt dan een dosbox , in de dosbox die je ziet typ je je net use commando.  

Alleen op de knop drukken van de addtions gaat niet helpen, je moet in VB wel ff aangeven dat je hem als iso wil mounten, je ziet de addtions dan als "cd"in XP je kunt hem dan gewoon installeren ... Heb je btw wel eens de handleiding van de site gelezen die is zeer uitgebreid ( 160) pagina's en geeft praktisch overal antwoord op.
ok bedankt, dat scheelt alweer wat uittesten :)

ja die guest additions, ik hoor vaker problemen ermee...ik moest dus gewoon op devices - install ga klikken en de installatie begon vanzelf...als ge geen installatie voorgeschoted krijgt, dan moet ge eens kijken in uw verkenner, naar de cd gaan en op setup of install oid klikken...

en inderdaad, de handleiding is zeer uitgebreid en heel handig!
Ik ga alles stap voor stap nakijken en ik zal de manual ook nog eens goed raadplegen. Dat van die cmd (dat ik die niet ingevuld had) was wel een beetje dom van mij. Ik meld morgen hoe het ermee staat. Nu eerst de voorbereidingen voor de sinterklaasavond doen. Tot zover bedankt in ieder geval. Jullie horen hoe het afgelopen is.

« Reactie #26 Gepost op: 2007/12/05, 16:06:55 »
geen probleem, en als het niet lukt horen we het wel en gaan we verder :)

JimZ

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: 2007/12/06, 01:27:50 »
Even voor de goeie orde: ik vind de "workaround" van Nunslaughter heel vernuftig zeg, petje af!

Maar als je nou toch eenmaal die "niet-OSE" versie geïnstalleerd hebt kun je externe schijven en sticks toch gewoon aankoppelen als USB-device.

Gr,
Jim

Bandicoot

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: 2007/12/06, 07:04:39 »
Klopt dat kan dan idd. Wel even om denken dat als je het USB device als gemount hebt oner Ubuntu je het device even unmount, anders krijg je een waarschuwing zodra je je guest os opstart dat je nooit zomaar devices mag loskoppelen (wat nu wel gebeurd omdat immers het guest os het device overneemt)

« Reactie #29 Gepost op: 2007/12/06, 12:05:30 »
ik heb dit ook gedaan omdat ik met virtual box 1.4.0 problemen had met mijn usb schijf te kunnen zien in xp, ik bleef maar foutmeldingen krijgen...toen het eenmaal werkte bleek dus (zoals hierboven gezegd word) dat het guest os deze overneemt eens opgestart, dus kon ik er niet meer aan vanuit ubuntu...dus dan maar in ubuntu gemount blijven en deze map dan gewoon benaderen :)
ik heb eigenlijk geen flauw idee of het met virtualbox 1.5.2 nog zo een rommeltje is, ik heb men virtuele xp nog maar een handvol keren opgestart sinds gutsy en in die keren geen usb schijf nodig gehad...

JimZ

• Gast
« Reactie #30 Gepost op: 2007/12/06, 15:14:57 »
Nunslaughter:
Citaat
Ik heb eigenlijk geen flauw idee of het met virtualbox 1.5.2 nog zo een rommeltje is, ik heb men virtuele xp nog maar een handvol keren opgestart sinds gutsy en in die keren geen usb schijf nodig gehad...
Nee, absoluut niet. Een simpele rechtsklik op het USB-icoontje en vervolgens een linksklik op het gewenste device is voldoende.

Gr,
Jim

KwastjeModus

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: 2007/12/06, 19:05:26 »
Mensen, het is gelukt en tevens is nu ook de muis heerlijk geïntegreerd. Ik zie alle stations en het is gewoon fantastisch.

Bandicoot

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: 2007/12/06, 19:27:03 »
Mooi dat we je hebben kunnen helpen.

Offline nicolas

• Lid
« Reactie #33 Gepost op: 2007/12/06, 23:34:10 »
Heb net vandaag VirtualBox geïnstalleerd en vanaf een .iso Windows XP Professional erop gezet. Kon ik mooi bovenstaande tip meenemen. Thnx voor de tip.
Nico Veenkamp
Open Source Solutions for Internet

KwastjeModus

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: 2007/12/06, 23:54:09 »
Ik heb alleen nog geen lekker geluid. Ik hoor ergens aan het begin een knars en dan verder niets. Ik heb verschillende instellingen geprobeerd. Morgen ga ik maar eens de precieze instellingen uitpluizen met de manual. Tenzij jullie meteen de gouden tip hebben natuurlijk.
Het leuke nieuws is dat ik meteen iemand enthousiast gekregen heb voor Ubuntu.

Bandicoot

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: 2007/12/06, 23:57:58 »
heb je alsa gekozen bij geluid , bij mij werkt dat zonder haperingen of wat dan ook.

KwastjeModus

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: 2007/12/07, 00:06:47 »
heb je alsa gekozen bij geluid , bij mij werkt dat zonder haperingen of wat dan ook.
Ja, Alsa Audio Driver.
Kan het ermee te maken hebben dat ik onderwijl naar Radio 1 luister via VLC? (Stomme vraag misschien)

Bandicoot

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: 2007/12/07, 00:11:12 »
Pff dat zou ik zo 123 niet weten, alhoewel het me vrij lastig lijkt om 2 verschillende dingen tegelijk naar dezelfde boxen te sturen.. Maar er is wel een heel makkelijk antwoord natuurlijk: zet vlc uit en luister of je nog steeds geluidsproblemen hebt ;)

KwastjeModus

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: 2007/12/07, 00:23:54 »
Pff dat zou ik zo 123 niet weten, alhoewel het me vrij lastig lijkt om 2 verschillende dingen tegelijk naar dezelfde boxen te sturen.. Maar er is wel een heel makkelijk antwoord natuurlijk: zet vlc uit en luister of je nog steeds geluidsproblemen hebt ;)
Doe ik morgen, als ik nu die easy listening afzet gaat ze zuchten. (En je weet, dat wil ik niet: een vrouw die wat geërgerd gaat lopen doen.)

Offline nicolas

• Lid
« Reactie #39 Gepost op: 2007/12/07, 13:41:56 »
Hmmm, interessant experiment. Vanuit Ubuntu met Totemplayer een film afspelen en vanuit de Windows XP VBox met Media Player een internet radio station opzetten en dan kijken wat er gebeurd :-)

Ik ga dat vanavond gelijk eens uitproberen.
Nico Veenkamp
Open Source Solutions for Internet