Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: transparante terminal op desktop 4  (gelezen 682 keer)

ubuntukluns

• Gast
transparante terminal op desktop 4
« Gepost op: 2007/11/27, 01:11:12 »
ik zit nu al een hele tijd te prutsen en te doen om deze howto tot een goed einde te brengen

http://www.ubuntugeek.com/how-to-create-a-transparent-terminal-session-as-your-desktop-background.html

mijn problemen zijn,

1. het start niet op als ik reboot, zal te maken hebben met die devilspie dat ik eerst moet laten opstarte, maar hoe je dat doet, ik zou het niet weten

2. ik heb een widescreen (1140*900) dus als ik het aan de praat krijg staat die doorzichtige terminal gedeeltelijk op cubeside nummer 4 en op cubeside nummer 1.

Wie kan (en wil) mij ff helpen die vehikel op te lossen?

alvast bedankt :)

Offline lizardman

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/28, 15:55:54 »
De opstartvolgorde kun je instellen bij >Systeem>Voorkeuren>Sessies.
Op het tabblad 'Huidige sessie' kun je met de spin box de opstartwaarde veranderen. Een hoger getal start later op.
(Ik geloof dat je nadat je de instellingen gedaan hebt op een ander tabblad ff moet klikken dat ie onthoudt wat je gedaan hebt)

edit: spelling
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

ubuntukluns

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/28, 17:25:16 »
Citaat van: lizardman
De opstartvolgorde kun je instellen bij >Systeem>Voorkeuren>Sessies.
Op het tabblad 'Huidige sessie' kun je met de spin box de opstartwaarde veranderen. Een hoger getal start later op.
(Ik geloof dat je nadat je de instellingen gedaan hebt op een ander tabblad ff moet klikken dat ie onthoudt wat je gedaan hebt)

edit: spelling
hm dat lukt niet :( soms voel ik mij zo een debiel e :p

en voor dat ander probleem, daar een raad op?

Offline patrick

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/28, 17:46:37 »
ik krijg deze foutmelding
patrick@patrom:~$ /usr/bin/devilspie

** (devilspie:6535): WARNING **: Error in parsing: Unexpected token encountered: 226
Cannot parse /home/patrick/.devilspie/DesktopConsole.ds: Unexpected token encountered: 226
No s-expressions loaded, quiting
patrick@patrom:~$

wat is er verkeerd

heb het al gevonden heb alles manueel ingetypt en dat was het.
Heb alles al terug verwijderd, is niet echt zinvol in gebruik en traag bij het inloggen.
Acer desktop met intel E5200 - 4Gb Ram - ATI RADEON HD3450 256Mb - 640Gb HD en 1 van 320 Gb.
Dual boot systeem met Ubuntu 11.04 32Bit en Windows 7 Ultimate 32Bit

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/28, 19:28:28 »
Citaat van: patrom
ik krijg deze foutmelding
patrick@patrom:~$ /usr/bin/devilspie

** (devilspie:6535): WARNING **: Error in parsing: Unexpected token encountered: 226
Cannot parse /home/patrick/.devilspie/DesktopConsole.ds: Unexpected token encountered: 226
No s-expressions loaded, quiting
patrick@patrom:~$

wat is er verkeerd

heb het al gevonden heb alles manueel ingetypt en dat was het.
Heb alles al terug verwijderd, is niet echt zinvol in gebruik en traag bij het inloggen.
Die warning had ik ook, het opnieuw typen van de " tekens, lost het probleem op
ik weet alleen niet of het supernuttig is, de iconen erachter "verdwijnen" opdat het geen real transparant is. misschien is er iets te fixen bij compiz settingmanager
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal