Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Edit script; Hoe doe ik dit?  (gelezen 821 keer)

Offline John K

• Lid
Edit script; Hoe doe ik dit?
« Gepost op: 2007/11/16, 16:03:53 »
In de onderstaande tekst (en nog andere) staat dat ik een script moet editten. Hoe werkt dat?

Linux hosts ΒΆ

* USB on Ubuntu/Gutsy: Ubuntu removed support for /proc/bus/usb/*. We will address this issue in the future. Until this, edit the script `/etc/init.d/mountdevsubfs.sh and activate the four lines around line 40 (Magic to make /proc/bus/usb work). Then execute

/etc/init.d/mountdevsubfs.sh start

From now on, there should be a directory /proc/bus/usb/ and the device entries below should be accessible by any user.

Bij voorbaat dsank,

John K

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/16, 16:27:39 »
gksudo gedit /etc/init.d/mountdevsubfs.sh

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/17, 20:07:34 »
Het "activeren" will hoogstwaarschijnlijk zeggen dat je het comment symbool (meestal #) aan het begin van de regel moet verwijderen.

Offline John K

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/30, 17:34:46 »
Citaat van: vanadium
Het "activeren" will hoogstwaarschijnlijk zeggen dat je het comment symbool (meestal #) aan het begin van de regel moet verwijderen.
Beste Vandium,

Ik reageer wat laat, ik was even weg. Wil jij eens naar hetgene kijken wat ik wil editten, er staat;

"the four lines around line 40"

Wanneer ik dit doe gebeurt er niets, maar de 4 lijnen indit geheel zijn ook nog al onduidelijk...

Groeten John K

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/30, 17:43:41 »
Zie ook mijn reactie in je andere topic:
http://forum.ubuntu-nl.org/message/173664#p173664
:)