Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Totem pruts player  (gelezen 1767 keer)

Offline Tom

• Lid
Totem pruts player
« Gepost op: 2007/11/25, 12:21:08 »

Klein vraagje totem movie player speelt  niks alleen video clips die op de HDD staan.
Ik heb alle gstreamers - multiverse free en non free libdvdcss2  w32codec mp3 etc etc en nog speelt dat domme ding niet.
Als ik een dvd probeer af te spelen krijg ik bericht dat hij de juiste codec niet heeft awel ik heb wel de juiste codec erop.
Is natuurlijk geen drama  vlc - smplayer q4 - audacious - rhythmbox  die spelen alles wat betreft muziek of te wel dvd.
Kan ik nu eventueel die Totem verwijderen zonder dat ik andere zaken mee verwijder die nodig zijn .
Of laat ik die beter staan voor schoppe aas.
Groetjes Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline eXtreem

• Lid
Totem pruts player
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/25, 12:23:08 »
Kijk eens op deze site: http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/multimedia/multimedia_installeren/

Gaat met name om het stukje "DVD-films afspelen die beveiligd zijn"

Suc6,
Richard
http://ubuntu.zurf.nl    (password ubuntu)
:wq

Offline Tom

• Lid
Totem pruts player
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/25, 12:40:17 »
Citaat van: eXtreem
Kijk eens op deze site: http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/multimedia/multimedia_installeren/

Gaat met name om het stukje "DVD-films afspelen die beveiligd zijn"

Suc6,
Richard
Bedankt voor de snelle reactie ik heb , of te wel had dat alles gelezen en ook succes vol uitgevoerd.
En sindsdien kan ik ook probleenloos  al mijn 83 DVD s afspelen en ook al mijn MP 3.
Maar het gaat mij er eigenlijk om dat bij toepassingen etc dat Totem medie player 5 sterren heeft en geen z.. waard is (vanwaar die 5 sterren ?).
Heb nu ondekt dat ik via synaptic Totem kan verwijderen zonder dat ik codec sen en andere dingen mee verwijder.
Met vriendelijke groeten Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline siegi

• Lid
Totem pruts player
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/25, 13:20:10 »
Probeer eens totem-xine te installeren.  Die werkt naar mijn ervaring beter als de standaard totem-gstreamer

Offline Tom

• Lid
Totem pruts player
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/25, 16:38:54 »
Citaat van: siegi
Probeer eens totem-xine te installeren.  Die werkt naar mijn ervaring beter als de standaard totem-gstreamer
Gaan we eens proberen bedankt voor U reactie en tip groetjes Tom.

Offline nicolas

• Lid
Totem pruts player
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/26, 13:39:39 »
Hmmm... Bij mij heeft Totem player altijd keurig gewerkt. Met name nu in 7.10 kreeg ik keurig de vraag of ik de codecs wilde installeren omdat hij mijj MP3's, avi etc niet kon afspelen. Het enige dat ik handmatig heb moeten doen is het installeren van de libdvdcss2 codec voor mijn versleutelde DVD's.

Aangezien al mijn media op een centrale server staat is het dus ook erg handig dat ik vanuit Totem zonder problemen naar die centrale server kan connecten en de credenttials in mijn gnome-keyring heb staan zodat ik niet elke keer opnieuw mijn wachtwoord hoef in te tikken.

Kortom voor mij is Totem die 5 sterren zeker waard
Nico Veenkamp
Open Source Solutions for Internet

Offline Tom

• Lid
Totem pruts player
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/26, 15:34:28 »
Citaat van: nicolas
Hmmm... Bij mij heeft Totem player altijd keurig gewerkt. Met name nu in 7.10 kreeg ik keurig de vraag of ik de codecs wilde installeren omdat hij mijj MP3's, avi etc niet kon afspelen. Het enige dat ik handmatig heb moeten doen is het installeren van de libdvdcss2 codec voor mijn versleutelde DVD's.

Aangezien al mijn media op een centrale server staat is het dus ook erg handig dat ik vanuit Totem zonder problemen naar die centrale server kan connecten en de credenttials in mijn gnome-keyring heb staan zodat ik niet elke keer opnieuw mijn wachtwoord hoef in te tikken.

Kortom voor mij is Totem die 5 sterren zeker waard
Het gekke is ik heb ook libdvdcss2 en w32codec etc en bij  mij speelt totem niet.
VLC en smplayer wel .
Grtz Tom.

Offline siegi

• Lid
Totem pruts player
« Reactie #7 Gepost op: 2007/11/26, 15:39:42 »
totem-xine nu geprobeerd?
Het kan zijn dat je libxine1-ffmpeg , libxine1-plugins en libxine1-gnome
ook nog moet installeren.

Offline emargen

• Lid
Totem pruts player
« Reactie #8 Gepost op: 2007/11/26, 15:43:14 »
Totem speelt toch ook geen DVD's??.......offuh heb iets gemist!....smplayer werkt wel goed en handig!

Offline siegi

• Lid
Totem pruts player
« Reactie #9 Gepost op: 2007/11/26, 18:28:27 »
emargen je hebt het mis.

Offline Tom

• Lid
Totem pruts player
« Reactie #10 Gepost op: 2007/11/26, 18:33:03 »
Citaat van: emargen
Totem speelt toch ook geen DVD's??.......offuh heb iets gemist!....smplayer werkt wel goed en handig!
En dat is nu het probleem bij mij altijd heeft smplayer goed gespeelt maar na een herinstal alleen nog mijn vlc .
Al hoewel ik alles er op heb staan qua codec en libdvdcss2 en w32codec ik weet het niet misschien moet ik iets instellen bij smplayer.
Heb al hierboven een topic geopend maar nog geen antwoord erop bekommen.
Grtz Tom.

Offline siegi

• Lid
Totem pruts player
« Reactie #11 Gepost op: 2007/11/26, 18:46:26 »
wandarooze heb je nu die pakketjes geinstalleerd?
en ubuntu-restriced-extras kan ook handig zijn.

Offline Tom

• Lid
Totem pruts player
« Reactie #12 Gepost op: 2007/11/26, 18:58:20 »
Citaat van: siegi
wandarooze heb je nu die pakketjes geinstalleerd?
en ubuntu-restriced-extras kan ook handig zijn.
Ja heb ik ook.. en nog niks.
Grtz Tom