Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Directory deels legen met cron  (gelezen 672 keer)

Offline Menno_

• Lid
Directory deels legen met cron
« Gepost op: 2007/11/22, 20:06:26 »
ik een directory (/data/sites/webcam) waarin een (bewakings-)camera mp4-filmjes (heeeeeel veel mp4-filmpjes) neerzet. Die filmpjes moeten maximaal 48uur oid bewaard blijven (we bewaken ons scouting-terrein ermee, ivm koperdiefstal).
Met sudo crontab -ekan ik heel mooi een schedule aanmaken die dat bijvoorbeeld ieder uur op het halve uur doet. Ik kan alleen niet vinden hoe ik recursief (eigenlijk uberhaupt) kan herkennen hoe oud een bestand is om hem adhv de uitkomst het bestand weg te gooien.
Weet iemand van juillie hoe mijn scriptje (of als het heel kort kan, de commandline die ik in crontab zet) eruit moet zien?

om het iets duidelijker te maken, zou het script er ongeveer zo uit moeten zien:

rm -R /data/sites/webcam/*.mp4 if ( (current-time - modification-time) > 48 uur )

alleen weet ik niet of ik hier de juiste volgorde gebruik en de voorwaardelijke bewering klopt natuurlijk van geen kanten :)
6x Ubuntu 10.04 server op VM-Ware // Ubuntu 8.04 server op Dell SC1425

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/22, 22:09:51 »
find /data/sites -type f -atime +1 -deleteOf iets dergelijks. Dit zoekt in de /data/sites dir en onderliggende dirs naar bestanden die ouder zijn dan 2 dagen. Die bestanden worden dan verwijderd.

Offline Menno_

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/22, 22:13:30 »
super ik was zelf niet verder gekomen dan find /data/sites/webcam -ctime -2alleen wist ik niet hoe dan verder te komen. Ik ga het meteen fii testen, bedankt!

Offline Menno_

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/22, 22:52:15 »
@johan nogmaals bedankt, je hebt me op het goede spoor gezet. Het commando is geworden
find /data/sites/webcam/*.mp4 -mmin +1440 -deleteDit commando wordt via de crontab nu ieder uur uitgevoerd. De onderliggende direcories zijn er niet dus die heb ik weggelaten uit het commando en voor de veiligheid soecificeer ik dat ie alleen .mp4 bestanden mag weggooien. Ik doe op dit opgenblik nog één testje en dan zal dit 'm worden denk ik.