@arnoldk
Ik heb het gevonden ! 't Is te zeggen, ik ben erin geslaagd om OO nu bij mij altijd te laten aangeven bij de printer dat het standaardformaat "legal" is (nu hoop ik wel dat ik het straks weer kan veranderen in A4 ...

)
Het zit 'm in de sjablonen (bij mij was het nog iets ingewikkelder, want ik gebruik zowiezo al een eigen sjabloon als standaard sinds ik een keer een fout met een lettergrootte heb gereproduceerd, om ze -gelukkig- te kunnen oplossen

)
Je opent OO
Je klikt op Bestand-->Printerinstellingen-->Eigenschappen en verandert de papiergrootte
OK en sluiten
Kies weer voor Bestand-->Sjablonen-->Opslaan
Geef een nieuwe naam aan dit sjabloon (bvb MijnstandaardA4), klik op OK
Kies terug Bestand-->Sjablonen-->Beheren
In de linkse kolom staat bovenaan "mijn sjablonen"
Dubbelklik: je nieuwe sjabloon zou nu moeten verschijnen
Rechtsklik daarop en kies "Als standaardsjabloon instellen"
Sluit het venstertje "sjablonen beheren"
Van het volgende ben ik niet honderd % zeker dat het noodzakelijk is, maar je verliest er niks mee, tenzij een minieme hoeveelheid schijfruimte.
Typ een paar woorden of letters, kies Bestand-->Alles opslaan, (kies desnoods een map waar je dit bestand nooit meer zult tegenkomen) geef dat een naam en opslaan maar.
Sluit OO
Open OO
Het is niet zeker dat hij direct dit nieuwe sjabloon als standaard heeft genomen, tenminste bij mij moest ik het in twee keer doen. Kijk onder Bestand-->Eigenschappen onderaan (laatste regel in dat nieuwe venstertje) of er naast sjabloon nu ook staat MijnstandaardA4. Indien niet, kies dan nog eens voor Bestand-->Sjablonen-->beheren
Weer dubbelklikken op Mijn sjablonen, rechtsklikken op MijnstandaardA4 en kiezen voor "Als standaardsjabloon instellen".
Sluit OO
Open OO (of als je van de eerste keer in "Eigenschappen" had gezien dat hij "MijnstandaardA4" als sjabloon heeft gekozen)
Verifieer bij Bestand-->Printerinstellingen-->Eigenschappen dat hij nu (hopelijk) A4 heeft staan...

Bij mij staat daar nu tenminste "legal" (want ik had A4, en het is verd... moeilijk geweest om die daar weg te krijgen. Nu hoop ik maar dat ik die daar terugkrijg ! )
Succes
Edit= typo's
Edit bis: ik heb mijn A4 terug...