Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Problemen USB-stick windows clients op domein met Ubuntu server  (gelezen 624 keer)

Webman

• Gast
Ik weet niet of mijn probleem ligt bij mijn windows clients of bij de combinatie windows - Ubuntu server.
Ik werk met windows XP pro clients die aanmelden op de PDC (Ubuntu server)
Alles werkt prima (verifiëren paswoorden - samba - automatisch mounten van home-map per gebruiker)
Het probleem is dat een USB-stick op deze windows clients niet weergegeven wordt. Hij wordt wel automatisch geïnstalleerd en je kunt hem ook veilig verwijderen op de windows clients, er is echter niets te zien in de verkenner.
Wanneer ik mij op de windows clients aanmeld met een account op de pc zelf (dus niet op het domein) dan lukt alles wel met de USB-stick.

Iemand een idee ?

Offline vliegje20

• Lid
Problemen USB-stick windows clients op domein met Ubuntu server
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/22, 15:40:47 »
Lijkt mij beveiligingsbeleid op de server. Als ik even kijk naar mijn situatie op stage:
Ik kan ook de usb stick aansluiten en hij wordt ook herkend maar je ziet m niet. Dit is puur beveiliging.

Webman

• Gast
Problemen USB-stick windows clients op domein met Ubuntu server
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/25, 16:55:01 »
Maar hoe kan ik dit aanpassen ?
Is dit een instelling onder linux op de server of wat kan ik doen op de client pc's onder windows XP ?