Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: xubuntu & openoffice.org  (gelezen 3238 keer)

xubuntu & openoffice.org
« Gepost op: 2006/10/23, 21:13:48 »
Hey halloow luitjes!

Ik heb een vraagje, onlangs heb ik xubuntu geinstalleerd op een oud computertje,
maar wil er eigenlijk ook openoffice.org op draaien.
Nu zit dat niet standaard in Xubuntu, alleen abiword.

Nu heb ik het geinstalleerd, maar wil het niet opstarten, wel een hele tijd 100% CPU gebruik.
Toen heb ik het 'openofice-gtk' pakketje erbij geinstalleerd en wat gtklibs, toen kreeg ik wel het splash-schermpje te zien, maar verder niets.

Toen heb ik ubuntu-desktop erbij geinstalleerd ivm mischien nodige libs en...nog steeds geen openoffice.

Iemand hier die openoffice.org draaiende gekregen heeft onder xubuntu?

Met vriendelijke groeten.

Offline Soul-Sing

• Lid
xubuntu & openoffice.org
« Reactie #1 Gepost op: 2006/10/23, 21:22:01 »
op heel veel lichte linux distro's is open office vervangen door abi.
omdat open office een tamelijk groot bestand is, maar ook omdat het veel vraagt van het systeem. dus het is de vraag of zo'n pakket het net wel of net niet op een oud systeem doet.
je zou bij procesbeheer kunnen kijken of oo idd verantwoordelijk is voor het cpu gebruik. ligt dus niet aan xubuntu maar aan het systeem (hardware). denk ik.

xubuntu & openoffice.org
« Reactie #2 Gepost op: 2006/10/23, 21:49:09 »
Hmmm denk je?
Tis een 350Mhz G3 processor, van een Apple PowerMac,
kheb wel 576MB RAM geheugen.
Zelf heb ik het idee dat er wat libs ontbreken.
OpenOffice draaidde namelijk wel toen er op deze computer kubuntu 6.06 zat...

Offline Soul-Sing

• Lid
xubuntu & openoffice.org
« Reactie #3 Gepost op: 2006/10/23, 22:00:34 »
nee, dan klopt mijn verhaal beslist niet.
heb je bij procesbeheer gekeken welk proces verantw. is voor het hoge cpu gebruik?

maar concreet ik heb nooit zelf xubuntu gedraaid, laat staan oo op xubuntu. maar op xubuntu moet het toch kunnen...

sourcelist aanpassen met oo?
# OpenOffice.org 2 final packages (packages)
deb http://people.ubuntu.com/~doko/OOo2/ ./

staat in de synaptic afhankelijkheden vermeld?

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
xubuntu & openoffice.org
« Reactie #4 Gepost op: 2006/10/23, 22:03:14 »
Er zal wel iets fout gegaan zijn .......
Misschien ubuntu-desktop herinstalleren ?
Als je geluk hebt, staan de .DEB files nog in je cache en hoef je niets te downloaden.

Laat het weten,
Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline Soul-Sing

• Lid
xubuntu & openoffice.org
« Reactie #5 Gepost op: 2006/10/23, 22:08:42 »
@ron
gaat u voor....:D

xubuntu & openoffice.org
« Reactie #6 Gepost op: 2006/11/02, 13:14:07 »
Deze thread was bijna aan mn aandacht ontgaan.

Ik heb het niet aan de praat gekregen met xubuntu 6.06.
kheb een totale herinstallatie gedaan, mocht niet baten, met een desktop en alternate install.

Nu heb ik het alsnog draaiende met xubuntu 6.10 (Edgy) waar overigens OpenOffice.org Writer standaard in de installatie zit.
De installatie verliep vlekkeloos! :)

Verder heb ik de afgelopen 2 weken erg veel bijgeleerd, betreft de PowerPC-architectuur (Voor Mac's) en heb besloten binnenkort daarover wat in de Wiki te plaatsen!
Probeer maar eens een HowTo te vinden over het installeren en klaar maken van een installatie op een Mac,
dat is wel nodig want het verschilt namelijk wel.
Wisten jullie bijvoorbeeld dat er in plaats van 'w32codecs' een vervangend pakketje beschikbaar is wat 'ppc-codecs' heet?

Zo heb ik een aantal repo's mogen vinden die specifiek voor een Mac installatie erg fijn zijn om toe te voegen.
Bijvoorbeeld:
http://mental-ppc.tuxfamily.org/

P@ul

• Gast
xubuntu & openoffice.org
« Reactie #7 Gepost op: 2006/11/02, 13:58:19 »
Ik heb ook xubuntu draaien en daarop openoffice geinstalleerd via de Synaptics packetmanager. Gewoon openoffice zoeken klikken en klaar. Draait vlekkenloos en geen problemen gehad!

Als ik dit verhaal zo lees kun je dus altijd beter eerst kijken in de packetmanager en zoeken naar het programma. Als het er dan niet in te vinden is, probeer dan pas applicaties 'los' te installeren.

xubuntu & openoffice.org
« Reactie #8 Gepost op: 2006/11/02, 15:17:28 »
Citaat van: P@ul
Ik heb ook xubuntu draaien en daarop openoffice geinstalleerd via de Synaptics packetmanager. Gewoon openoffice zoeken klikken en klaar. Draait vlekkenloos en geen problemen gehad!

Als ik dit verhaal zo lees kun je dus altijd beter eerst kijken in de packetmanager en zoeken naar het programma. Als het er dan niet in te vinden is, probeer dan pas applicaties 'los' te installeren.
Sorry maar volgens mij begrijp je het niet helemaal.

Ik had dus problemen met OO.O installeren onder Xubuntu 6.06,
via synaptic wel te verstaan...

Nu draai ik Xubuntu 6.10 met OO.O zonder problemen.

Mag ik je er wel op attenderen dat de architectuur voor de Mac afwijkt van de gangbare i386+ architectuur,
en dus ook de pakketten voor de PPC-architectuur!

Offline Soul-Sing

• Lid
xubuntu & openoffice.org
« Reactie #9 Gepost op: 2006/11/02, 15:38:08 »
@paul

corvus loopt al wat langer mee dan vandaag he? :)
hij weet wel wat de synaptic is, hij kent de weg hoor!

P@ul

• Gast
xubuntu & openoffice.org
« Reactie #10 Gepost op: 2006/11/02, 16:00:37 »
Oh naja...niet op gelet, ben nieuw hier ;-)

Maarum voor wat het waard is...zo lukte het bij mij prima en draait als een zonnetje! Behalve dan het gezeur van root wachtwoorden voor ubuntu en kubuntu (die ik vanuit xubuntu heb geinstalleerd).

Het rootwachtwoord voor xubuntu wordt op een of andere manier niet geaccepteerd? Das toch vreemd? Iemand ook wel eens gehad?!

Offline woteb

• Lid
xubuntu & openoffice.org
« Reactie #11 Gepost op: 2006/11/02, 16:01:14 »

Ik heb Xubuntu ook wel eens draaiend gehad, en achteraf OpenOffice ge
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

xubuntu & openoffice.org
« Reactie #12 Gepost op: 2006/11/02, 16:18:21 »
Citaat van: woteb
Ik heb Xubuntu ook wel eens draaiend gehad, en achteraf OpenOffice ge

Offline ThomasC.

• Lid
xubuntu & openoffice.org
« Reactie #13 Gepost op: 2007/11/17, 15:54:18 »
Mij lukt het ook niet:
Ik had eerst Ubuntu erop staan met openoffice, draaide goed. (traag weliswaar maar het is ook een oud beestje van een pc) toen maar eens via systeem overgeschakeld naar xfe desktop (Kubuntu dus eigenlijk) maar openoffice deed het niet meer. Ook het snelstart-icoon was verdwenen.
Firestarter deed het trouwens in een keer wel bij het opstarten.
Openoffice eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd maar geen resultaat. kreeg wel bij het installeren wat meldingen dat er wat zou ontbreken.
Koffice geïnstalleerd, werkt wel maar ja, open office moet toch ook kunnen dan?
Xubuntu, Pentium 111 CPUat 450 MHz Mermorytest: 262144K Award Plug and Play BIOS Extensions v1.0A 1998 Base memory 640 K extended memory 261120K Cache Memory: 512K PriMaster Disk: LBA , UDMA 2,10255 MB Display Type: EGA/VGA

xubuntu & openoffice.org
« Reactie #14 Gepost op: 2007/11/17, 16:13:43 »
Citaat van: woteb

Ik heb Xubuntu ook wel eens draaiend gehad, en achteraf OpenOffice ge�nstalleerd, maar kon dit vervolgens nergens in de menu's terugvinden. Iemand een idee hoe dit moet?
onder /urs/share/applications kan je desktop files vinden, eentje copieren, editen zodat ie naar openoffice verwijst. Inhoud bijv.
[Desktop Entry]
Version=0.92
Encoding=UTF-8
Terminal=0
Exec=ooffice -writer
Icon=ooo-writer
Type=Application
Categories=Application;Office;WordProcessor
StartupNotify=false
MimeType=application/vnd.oasis.opendocument.text;application/vnd.oasis.opendocument.text-template;application/vnd.oasis.opendocument.text-master;application/vnd.sun.xml.writer;application/vnd.sun.xml.writer.template;application/vnd.sun.xml.writer.global;application/vnd.stardivision.writer;application/msword;application/vnd.ms-word;application/x-doc;text/rtf;application/rtf;application/rtf;application/vnd.wordperfect
InitialPreference=5
Name=OpenOffice.org Word Processor
Name[nl]=OpenOffice.org Tekstverwerker
GenericName=Word Processor
GenericName[nl]=Tekstverwerker
X-KDE-Protocols=file,http,smb,ftp,webdav
Zou kunnen dat het dan werkt. Maar misschien was er iets anders het probleem, ik heb er niet echt veel verstand van.

Offline ThomasC.

• Lid
xubuntu & openoffice.org
« Reactie #15 Gepost op: 2007/11/19, 15:13:20 »
Krijg nou tieten.
Vandaag doet openoffice het in een keer wel onder xubuntu.
Alleen de snelstarter installeren schijnt niet te kunnen.

update: ook in xubuntu werkt de snelstarter:
je moet dat bij synaptic het pakket:  openoffice.org-gtk  installeren.
Dan bij opties onder "extra" in open office  bij geheugen het eventueel eerst uitvinken (als hij staat aangevinkt maar je hebt nog geen quickstarter op je taakbalk)
PC opnieuw opstarten en daarna quickstarter weer aanvinken en daar verschijnt ie in de taakbalk.
Xubuntu, Pentium 111 CPUat 450 MHz Mermorytest: 262144K Award Plug and Play BIOS Extensions v1.0A 1998 Base memory 640 K extended memory 261120K Cache Memory: 512K PriMaster Disk: LBA , UDMA 2,10255 MB Display Type: EGA/VGA