Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Switch Compaq Presario 5696 P3 500Mhz naar Thin Client Pentium C800Mhz  (gelezen 963 keer)

JunkieXP

• Gast
Ik ben momenteel in het bezit van de Compaq Presario 5696 en heb deze eigenlijk vanaf het begin af aan beschouwt als tijdelijk aanwinst buiten de specs om bevat hij nog wel 384MB ram maar verder lijken de specs gelijk (wat betreft het gebruik want hij word alleen als server gebruikt dus DVD en GFX upgrades staan hier niet bij vormeeld :P, nu is mijn oog gevallen op een al wat oudere Thin Client machine van Compaq namelijk de Compaq Presario 733Mhz of 800Mhz (overige specs zijn gelijk exacte type nummer bij mij niet bekend) Allereerst gaat het hier om een Celeron machine waarvan de L2 cache vaak lager ligt, echter het totaal aantal megahertz ligt haast 300Mhz hoger.

De Server wordt en zal in de toekomst vooral gebruikt worden als Local FileServer / Local PrintServer / Webserver en misschien FTP-Server.

Intern heeft het beestje niet veel aansluitingen (lees geen IDE / AGP sloten), maar wel 6 USB poorten dus de huidige 500GB FileServer HDD kan dan via USB worden verbonden en verder zijn er niet echt apparaten van Belang voor zo'n een Server Machine (buiten de Printer maar ook die poort is wel degelijk aanwezig).

Zoals je waarschijnlijk al merkt is het voornamelijk voor recreatief gebruik, gewoon goedkoop de minder druk bezochte sites hosten ed, Is het dan verstandig van Machine te switchen gezien het wel een stuk meer ruimte bespaard en het stiekem toch handiger is om zo'n kleintje dan bijvoorbeeld in de meterkast te gooien.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Switch Compaq Presario 5696 P3 500Mhz naar Thin Client Pentium C800Mhz
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/28, 03:49:31 »
Harde schijven via USB zijn zo traag als dikke p*ep door een trechter vergeleken met een normaal aangesloten harde schijf. Als je die 500 GB wel via een interne IDE aansluiting aan kan sluiten dan is dit misschien wel een goede keuze.

En waarom staat dit topic in de etalage? Je hebt toch niks om te laten zien... Dit topic hoort in "hardware en drivers" thuis.