Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: compiz probleem in 64 bit versies.  (gelezen 686 keer)

compiz probleem in 64 bit versies.
« Gepost op: 2008/02/05, 12:04:01 »
Hebben mischien meer mensen problemen met compiz fusion in de 64 bit versie?

Mijn vriendin heeft hier de afgelopen week eerst ==Kubuntu 64== en nu ==ubuntu 64== geinstalleerd,
de install verloopt gewoon goed en alles draait dan ook perfect maar wanneer er extra compiz functies worden ingeschakeld via compizconfig gaat er ineens vanalles mis.... de kubus werkt steeds spontaan niet meer en vervolgens loopt de hele grafische desktop de prut in, werkbalken en snelstarters werken niet meer , nautilus start niet meer op en alles gaat zo sloom dat je het gevoel krijgt dat je maar 20mb ram hebt op een pent 1 (ipv de AMD sempron 2600+ 64 bit 1.6ghz met 512ram en 64mb video geheugen)

we hebben al wat geprobeerd met de oudere nvidia driver maar dat leverde ook niets op, nu de nieuwe driver opnieuw geinstalleerd en nu is het beeld zelfs nog slechter.
het gaat om een nvidia geforce 6100 grafische kaart.

Ikzelf heb hetzelfde probleem met compiz fusion in Linux Mint (32bit) en krijg echt geen oplossing gevonden , heb ubuntu op dezelfde pc en daar heb ik nooit problemen mee.....

zonder compiz draait alles als een zonnetje maar mijn schatje maakt graag wallpapers en skydome afbeeldingen en wil deze natuurlijk wel graag zelf uitproberen.....

wie heeft er een idee waaraan dit zou kunnen liggen ???
ANTWOORD OM TE HELPEN, NIET OM ANTWOORD TE KUNNEN GEVEN