Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Simpele vragen & antwoorden topic v1  (gelezen 2390 keer)

Wooter

• Gast
Simpele vragen & antwoorden topic v1
« Gepost op: 2007/11/11, 14:24:11 »
Aangezien ik een vraag heb die het maken van een topic eigenlijk niet waard is heb ik besloten er een centraal topic voor te maken. De bedoeling van deze topic is dus dat mensen hun 'simpele' vragen hier kunnen stellen.

Laat ik dan maar beginnen: ik heb een .deb bestand gedownload en geïnstalleerd. Nu heb ik echter geen flauw idee hoe ik het bestand nu op moet starten. Wie helpt mij? :)

« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/11, 14:27:02 »
Citaat van: Wooter
ik heb een .deb bestand gedownload en geïnstalleerd. Nu heb ik echter geen flauw idee hoe ik het bestand nu op moet starten. Wie helpt mij? :)
welk programma is het? typ eens alt + f2 en begin daar de bestandsnaam in te typen, normaal vult hij automatisch aan...

BroodjeUbuntu

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/11, 14:28:32 »
Wat heb je gedownload? Meestal installeer je alles van de repos dus van synaptic. En meestal al heb je een .deb geïnstalleerd staat de "toepassing" in een van de menu`s.

Wooter

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/11, 14:37:55 »
Het gaat hier om Warsow en Open Arena. Ik had ze niet via synaptic gedownload omdat ik de nieuwste versie wilde hebben. Alt + F2 pakt 'm niet, staat ook niet in het menu.

« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/11, 14:39:37 »
Citaat van: Wooter
Het gaat hier om Warsow en Open Arena. Ik had ze niet via synaptic gedownload omdat ik de nieuwste versie wilde hebben. Alt + F2 pakt 'm niet, staat ook niet in het menu.
Waar heb je ze gedownload? zijn het ubuntu .debs ?

Wooter

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/11, 14:40:56 »
Ik heb ze van hier gedownload.

« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/11, 14:44:23 »
Citaat
Download:   warsow  (805.5 Kb)  ,  warsow-data  (96.5 Mb)  ,  warsow-server  (100.9 Kb)
Download:   openarena  (711.9 Kb)  ,  openarena-data  (270.5 Mb)  ,  openarena-server  (345.8 Kb)
alle pakketjes geinstalleerd ?

want dan staan ze namelijk gewoon in applications > games

Wooter

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 2007/11/11, 14:53:48 »
Grappig genoeg niet. Ik zal de rest ook even downloaden, zal later vandaag het resultaat posten.

Dank je.

« Reactie #8 Gepost op: 2007/11/11, 15:27:06 »
anders even de pc opnieuw opstarten..dat heb ik nogal gehad in het verleden dat de menu entry er pas bij kwam na een reboot...

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2007/11/11, 17:06:56 »
Ik denk dat een simpele vraag een aparte topic met een beschrijvende titel waard is. Misschien wil je eens de titel van deze topic wijzigen in bijvoorbeeld "Hoe .deb bestand installeren" zodat we in een oogopslag kunnen zien waar het over gaat en niet nodeloos de topic moeten openen.

brbtrg

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 2007/11/11, 19:00:59 »
Dit is een algemeen vragen en antwoorden topic, dus bij deze:

Bij add/remove software geeft hij foutmeldingen (niet geschikt voor jouw pc enz (ook bij bijv vlc)) als ik software wil installeren (waardoor ik het dus niet kan installeren), is dit te verhelpen?

« Reactie #11 Gepost op: 2007/11/11, 19:09:55 »
Citaat van: brbtrg
Dit is een algemeen vragen en antwoorden topic, dus bij deze:

Bij add/remove software geeft hij foutmeldingen (niet geschikt voor jouw pc enz (ook bij bijv vlc)) als ik software wil installeren (waardoor ik het dus niet kan installeren), is dit te verhelpen?
Toch is het beter als je hier een apart topic van maakt met een duidelijke tekst als onderwerp, dan zul je waarschijnlijk vlugger geholpen worden dan nu. ;)
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #12 Gepost op: 2007/11/11, 19:19:10 »
Dit topic is nu gesloten.

Het is makkelijker voor iedereen om per vraag een nieuw topic te openen. Voor "simpele vragen" is er al een forum, namelijk "Installatie en beginners".

Gelieve daar een topic aan te maken met je vraag. Op die manier kan men meteen zien wat het onderwerp is en hoeft er geen warboel te ontstaan (meerdere vragen behandelen in 1 topic wordt alleen maar onoverzichtelijk en verwarrend, en dat willen we voorkomen)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)