Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: avast! Antivirus  (gelezen 10018 keer)

Offline Soul-Sing

• Lid
avast! Antivirus
« Reactie #25 Gepost op: 2007/11/07, 18:17:21 »
heb je het deb pakketje geinstalleerd? door er op te dubbelklikken? ( uitgepakt door gdebi?) als dat zo is copy-paste je
Citaat
avastgui
in het terminalvenster gevolgd door de enter toets in te drukken.

ps zowat alle scanners zijn on demand scanners, er zijn maar twee/drie on access scanners voor linux. (oa norman/sophos)

avast! Antivirus
« Reactie #26 Gepost op: 2007/11/07, 19:29:56 »
Nee ik heb het geïnstalleerd via Synaptic pakketbeheer zoals beschreven
Hulp, advies en verkoop computer hard- en software windows & Linux www.ccamstelveen.nl

avast! Antivirus
« Reactie #27 Gepost op: 2007/11/08, 11:08:17 »
druk alt + f2 ...typ dan avastgui en avast start op...hij maakt geen snelkoppeling aan in uw menu en er zal ook geen logo draaien omdat ge het programma handmatig moet laten scannen...het is geen realtime schild of iets dergelijks...

avast! Antivirus
« Reactie #28 Gepost op: 2007/11/08, 16:36:54 »
Citaat van: Nunslaughter
druk alt + f2 ...typ dan avastgui en avast start op...hij maakt geen snelkoppeling aan in uw menu en er zal ook geen logo draaien omdat ge het programma handmatig moet laten scannen...het is geen realtime schild of iets dergelijks...
Duidelijke taal Nunslaughter, ik heb het geheel gedelete.
Hulp, advies en verkoop computer hard- en software windows & Linux www.ccamstelveen.nl

Offline jespdj

• Lid
avast! Antivirus
« Reactie #29 Gepost op: 2007/11/08, 23:16:02 »
Iemand heeft het al gezegd, maar nog maar eens: Waarom installeer je een anti-virus programma op je Linux machine?? Linux is door de manier waarop het is opgezet van zichzelf al veel beter beveiligd dan Windows, en er bestaan nauwelijks virussen voor Linux. Een anti-virusprogramma neemt wel geheugen en processorkracht in beslag. M.i. is het totaal onnodig om op je Ubuntu machine een anti-virusprogramma te draaien...

Probeer eens: ps -ef | grep avast
in een terminal window in te typen, dan zie je misschien of er een avast proces draait.
Dell XPS M1530 | Core 2 Duo T9300 (2,5 GHz) | 4 GB RAM | nVidia 8600M GT | Ubuntu 8.04

avast! Antivirus
« Reactie #30 Gepost op: 2007/11/09, 00:13:41 »
Citaat van: jespdj
Iemand heeft het al gezegd, maar nog maar eens: Waarom installeer je een anti-virus programma op je Linux machine?? Linux is door de manier waarop het is opgezet van zichzelf al veel beter beveiligd dan Windows, en er bestaan nauwelijks virussen voor Linux. Een anti-virusprogramma neemt wel geheugen en processorkracht in beslag. M.i. is het totaal onnodig om op je Ubuntu machine een anti-virusprogramma te draaien...

Probeer eens: ps -ef | grep avast
in een terminal window in te typen, dan zie je misschien of er een avast proces draait.
Ik heb het ook gedelete omdat het niet zoals in Windows werkt. Ik heb namelijk begrepen dat als je een virus via email ontvangt deze ook weer doorgestuurd kan worden naar anderen. JE mag er dan zelf geen last van hebben je vrienden, kennissen en klanten wil je ook niet besmetten. Of zie ik dit proces verkeerd?

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
avast! Antivirus
« Reactie #31 Gepost op: 2007/11/09, 06:01:49 »
De meeste virusscanners in Linux scannen alleen als jij ze daartoe de opdracht geeft.
De emailtjes die jij ontvangt of verstuurd worden volgens mij niet real time in de gaten gehouden.

Offline Tom

• Lid
avast! Antivirus
« Reactie #32 Gepost op: 2007/11/09, 11:23:55 »
Ik gebruik avg antivirus free en ben daar zeer tevreden mee.
Update elke dag en scant alleen als ik hem aanzet.
En ja ubuntu heeft tot nu geen last van virussen.
Maar moest je via windows van bv bekende een virus binnenkrijgen  op gelijk welke manier , kan dat virus wel eventueel uw mp3 bestanden op de usb stick kapot maken.
En zo n virus bestaat.
Daarom als ik een mp3 of een pps van de kinderen of mijn vrienden binnenkrijg in mijn map Ontvangen bestanden, scan ik die toch voor alle zekerheid.
Misschien overdreven uit de windows tijd maar mijn mp3 bestanden zijn mij te dierbaar.
AVG installeert goed met deb bestand en moet je ook niet registreren.
Groetjes Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.