Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: opgrade uitvoeren op afstand - van 7.04 naar 7.10  (gelezen 734 keer)

deboerels

• Gast
opgrade uitvoeren op afstand - van 7.04 naar 7.10
« Gepost op: 2007/11/05, 15:34:31 »
Is het mogelijk om een upgrade uit te voeren op afstand? Ik draai op dit moment Feisty en wil graag een uprade naar Gutsy. Ik krijg daarbij hulp op afstand. Is het mogelijk om deze upgrade op afstand uit te voeren?

Offline DarkStar

• Lid
    • Mijn persoonlijke website
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/05, 16:07:04 »
Ik zou je eigenljik die upgrade afraden, en een schone installatie aanraden.
Afgezien daarvan moet het volgens mij wel mogelijk zijn via vnc, maar ik weet niet of het echt aan te raden is...

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/05, 16:08:15 »
Bureaublad besturen op afstand zou ik dan niet doen. Eerder upgraden via apt-get via de terminal (over ssh)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

KwastjeModus

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/05, 16:52:27 »
Citaat van: DarkStar
Ik zou je eigenljik die upgrade afraden, en een schone installatie aanraden.
Afgezien daarvan moet het volgens mij wel mogelijk zijn via vnc, maar ik weet niet of het echt aan te raden is...
Tijdens de release party in Hilversum werd gezegd dat een clean install eigenlijk nergens voor nodig is. Wat is precies het voordeel van een clean install?

Offline bartek

• Lid
    • http://bartek.blogsome.com
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/05, 17:25:33 »
Dat klopt niet burgerleo.

Een clean install is alleen niet nodig wanneer je een redelijk proper systeem hebt met zonder exotische progjes of bronnen in je sources.list

Heb je wat extra progjes erop staan zoals SecondLife of extra bronnen waarmee je soms de nieuwste versies van bepaalde programma's kunt krijgen of bronnen van programma's die niet in op de Ubuntu servers staan riskeer je in de problemen te komen.

Heel veel programma's hangen af van de kernel-versie en bij elke upgrade naar een nieuwere versie krijg je een andere kernel mee. Veel programma's zullen dan ook slecht of gewoon niet meer werken.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"