Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Snelkoppeling  (gelezen 658 keer)

Offline peter6

• Lid
Snelkoppeling
« Gepost op: 2007/11/01, 11:31:46 »
Hallo allemaal,

Ik draai Ubuntu Gutsy, werkt geweldig trouwens. Ik heb een VPN verbinding weten te maken met mijn werk via VPNC, ook dit gaat prima. Nu moet ik echter elke keer als ik de pc aanzet, het terminalvenster starten en dan via sudo vpnc , vervolgens  naam en password intikken de verbinding tot stand brengen. Nu is dit natuurlijk niet zoveel moeite, maar ik vroeg mij af of ik dit via een snelkoppeling op het bureaublad kan doen zodat het nog iets makkelijker gaat. kan iemand mij uitleggen of dit kan, en zo ja, hoe? ben nogal nieuw in de linux wereld. Ik weet trouwens ook niet precies waar de VPNC bestanden nu precies geinstalleerd zijn.
Je moet niet dronken dat ik denken ben

Offline Soul-Sing

• Lid
Snelkoppeling
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/01, 11:46:51 »
je kunt via alacarte in de terminal een snelkoppeling maken van gksudo vpnc.
echter zoiets als roboform uit windows zoek je eigenlijk.....iemand?

Offline peter6

• Lid
Snelkoppeling
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/01, 12:13:50 »
Bedankt,
Ik kan alacarte wel opstarten, maar ik kan vpnc er niet in terugvinden. kan wel nieuwe items aanmaken maar hoe doe ik dat precies?

Ik dacht zelf aan zoiets als een batch-file zoals je die bij dos/windows ziet, waarvan je dan een snelkoppeling maakt zodat je het programma met 1 klik kan starten.
Je moet niet dronken dat ik denken ben