Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu versie 7.10 kan geen programmas ophalen.  (gelezen 1296 keer)

Fokke

• Gast
ubuntu versie 7.10 kan geen programmas ophalen.
« Gepost op: 2007/10/31, 20:32:04 »
Ik heb echt iets heel raars, want ik had eerst Ubuntu 7.04 en daar werkte alles goed en nu heb ik dus de nieuwe 7.10 geinstalleerd en gebeurt er als ik naar Add/Remove ga het volgende;

Telkens als ik naar Add/Remove ga en ik selecteer een programma dat ik wil installeren staat er 'Application not availlable'
Dan staat er druk op Refresh om de lijst te herladen en dan de beschikbare progammas te installeren.
Als ik dat dan doe, gebeurt er gewoon telkens hetzelfde...
Heel frustrerend als 7.04 perfect werktte en nu het belangrijkste voor mij niet werkt.

Want ik wilde namelijk het progje voor het grafische erop gooien

Alvast Bedankt
Fokke

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/31, 22:28:00 »
bij add/remove rechtsboven alle beschikbare bronnen aangevinkt?
ga naar synaptic pakketbeheer: en activeer alle bronnen, daarna de reload button gebruiken.

« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/31, 22:32:54 »
En je kan ook "Terminal"venster openen en dan intypen:
sudo apt-get update

vervolgens gaat hij alle servers aflopen.

Indien er iets niet in orde is krijg je foutmeldingen.
Dan zal er ook vermeld worden wat er fout is en hoe het opgelost dient te worden.

Dit is het gemak van Terminal venster.

Loopt alles daar als een trein dan heb je idd niet alles in gebruik van je sources.list en moet je nachecken wat leoquant  zij.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/31, 22:35:08 »
Ook bij Add/Remove (Toevoegen/verwijderen) kan je direct bij die Softwarebronnen terechtkomen: onder Voorkeuren (linksonder)
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

joey129

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/01, 15:55:03 »
Dit heb ik ook wel eens gehad, toen lag mn verbinding eruit

Fokke

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/01, 16:07:42 »
Bedankt allemaal!

Ik heb toch Ubuntu maar gewoon opnieuw geinstalleerd, en nu MET werkende internetverbinding, en daardoor heeft hij dus wel alles geinstalleerd en hij doet het perfect!!

Fokke