Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Programma koppelingen in "start" menu weg halen.  (gelezen 1299 keer)

neorejdv

• Gast
Programma koppelingen in "start" menu weg halen.
« Gepost op: 2007/10/31, 10:10:46 »
In windows kan je met een file browser je start menu koppelingen aanpassen en weg halen.
Kan dit ook in ubuntu? en waar moet je dan zijn om dit te wijzigen?

« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/31, 10:16:59 »
System - Preferences - Main Menu

(of de nederlandstalige equivalenten)

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/31, 11:09:22 »
... of rechts-klik menu, "edit menu". De Gnome menus worden niet gestuurd door een reeks shortcuts in een folder zoals Windows. Je kan derhalve enkel het menu veranderen via "Alacarte" (wat je via genoemde procedures aanroept), en niet door in bestandsbeheer shortcuts te manipuleren. Dat maakt het inderdaad, ik ben het met je eens, wat minder vlot dan onder Windows. Anderszijds kost die gnome benadering maar een fractie van de schijfruimte die je onder Windows nodig hebt om je shortcuts op te slaan.

neorejdv

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/31, 11:37:37 »
Heb ik weer. op bijde methodes gebeurt er helemaal niets. Ik krijg wel een "wacht even ik ben bezig" icoontje, maar geen venster.
Zowel voor system => preferences => Main menu als Edit menu :(
Enig idee hoe dit kan?