Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kernelmodule  (gelezen 1238 keer)

Offline ejfrolich

• Lid
Kernelmodule
« Gepost op: 2007/10/28, 16:54:03 »
Voor de synchronisatie van mijn Palm handheld moet de visor module geladen worden.
Ik heb voor het automatisch laden het volgende gedaan: 'gksudo gedit /etc/modules' en voeg na de laatste module 'visor' toe (de te laden module). Uiteraard heb ik opgeslagen en gecontroleerd of visor wel in het bestand staat.

Ik heb alle wikis doorgezocht maar kan maar niet ontdekken wat ik verkeerd doe want de module wordt na een herstart niet geladen. Niet in 7.04 en nu ook niet in 7.10.

Als ik gsudo modprobe visor doe dan is hij geladen en werkt de sync met palm en evolution prima... Elke keer handmatig dit doen vind ik jammer. Wat doe ik verkeerd??
Linux Mint, mijn nieuwe keus!

Kernelmodule
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/28, 19:45:59 »
Blijkbaar wordt de module standaard ge-blacklist: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/gnome-pilot/+bug/108512

Het zou bijv. kunnen dat de visor module is vervangen door een nieuwere (geen idee welke).

- Dus wat je kan proberen is de visor module van de zwarte lijst te halen:

sudo nano /etc/modprobe.d/libpisock9

- En dan de regel

blacklist visor

- veranderen in:

# blacklist visor

- saven = ctrl-o, exit = ctrl-x.

Offline ejfrolich

• Lid
Kernelmodule
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/28, 22:18:45 »
Ik heb idd gezien nu dat hij geblacklist is. Ik heb dat keurig ongedaan gemaakt en een reboot gedaan. Helaas dat werkt niet. Dan wil mijn palm niet syncen. Als ik dan nog met modprobe handmatig de module laad werkt dat nog steeds niet. Als ik na de blacklist weer actief te hebben gemaakt, reboot en handmatig visor weer activeer wert het wel.

Het lijkt er dus op dat visor laden tijdens booten voor iets vervelend zorgt...

Nu dus een manier om na booten, automatisch, de module te laden...

Offline Duckie

• Lid
Kernelmodule
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/28, 22:27:50 »
Ik draai Gutsy en heb gewoon visor toegevoegd aan /etc/modules.
Werkt perfect voor mij en ik kan nu gewoon synchroniseren met bv Evolution.
Verder heb ik niets veranderd.

Offline ejfrolich

• Lid
Kernelmodule
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/28, 23:50:48 »
heel bijzonder. Bij mij stond hij dus al in de black list... Dan werkt het dus niet... In 7.04 staat hij bij mij ook in de blacklist, ik heb ff in mn andere comp gekeken!

Offline Duckie

• Lid
Kernelmodule
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/29, 01:09:38 »
Schiet mij maar lek...
Na het lezen van deze post heb ik nogmaals geprobeerd om te synchroniseren en bij mij werkt het dus nu ook niet meer.
Net als bij jou staat visor bij mij nu ook in de blacklist.
Ik zweer het dat ie het eergisteren nog deed en ik heb echt helemaal niets veranderd in de tussentijd.

Offline Duckie

• Lid
Kernelmodule
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/29, 01:50:42 »
Ik ben ondertussen iets verder gekomen. Blijkbaar is visor al weer ouderwets en moet ie inderdaad op de blacklist staan.
Als ik nu de instellingen op usb: zet in plaats van /dev/pilot kan ik direct daarna synchen. Helaas doet ie het na een herstart weer niet totdat ik iets verander in de gnome-pilot instellingen. Het lijkt er op dat het niet echt veel uitmaakt wat.
Zojuist heb ik de snelheid gewijzigd en kon ik weer synchen. Helaas begint het gezeur bij de volgende herstart weer opnieuw.

Offline Duckie

• Lid
Kernelmodule
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/29, 01:59:45 »
Het lijkt erop dat ik er nu toch een redelijke oplossing voor heb gevonden het te laten werken.
Eerst dus weer die regel in /etc/modprobe.d/libpisock9 terugzetten en visor verwijderen uit /etc/modules zodat die in ieder geval niet geladen wordt.
Dan in de Gnome-Pilot instellingen /dev/pilot veranderen in usb:.
Daarna heb ik de pilot-applet toegevoegd aan het paneel en als ik nu opstart en op de synch-knop van mijn PDA druk krijg ik een mooi venstertje te zien met informatie wat ie allemaal aan het synchroniseren is.
Ik heb de pc nu drie keer helemaal opnieuw opgestart en het lijkt goed te werken.

Offline ejfrolich

• Lid
Kernelmodule
« Reactie #8 Gepost op: 2007/10/29, 09:56:40 »
Ha dat werkt idd!

Ik heb nog wel een lastig probleem in mijn nieuwe Palm maar dat heeft niks hier mee te maken. Dat doet hij op alle systemen, ook Windows. Aan het end van een sync geeft hij een fatal error. Gelukkig is de sync zelf goed, bij verlaten van clean up gebeurt het...

erg bedankt voor je hulp!

Offline Duckie

• Lid
Kernelmodule
« Reactie #9 Gepost op: 2007/10/29, 20:44:41 »
Bij mij geeft ie een foutmelding op de pda zelf als ik de backupfunktie activeer. Zet ik die uit dan gaat het foutloos.