Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mediacenter Elisa en Compiz-Fusion  (gelezen 2054 keer)

Mediacenter Elisa en Compiz-Fusion
« Gepost op: 2007/10/24, 12:22:33 »
Hoi allemaal,

Ik heb vandaag Elisa mediacenter gedownload en geinstalleerd. Het programma start wel op, maar crasht regelmatig. Heeft iets te maken met Compiz-Fusion. Mijn vraag: kan ik Compiz ook tijdelijk uitzetten? En hoe?

Greetz,

Crashit
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline Rulus

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/24, 13:20:06 »
Compiz kan je uitzetten via Systeem > Voorkeuren > Uiterlijk (Appearance) > Visuele effecten > Geen

« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/24, 14:33:05 »
Ah, thx :D Blijkt uiteindelijk niet veel te helpen, maar goed, nu weet ik iig hoe ik compiz uit kan zetten :D
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

artvds2708

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/24, 15:49:56 »
Elisa's laatste versie loopt hier perfect.....op het afspelen van DVD' na.
Bij mij staat compiz ook uit.
Let wel dat ze nog heel veel aan Elisa sleutelen.
Kijk maar eens op hun site : elisa.fluendo.com

Offline Tom

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/24, 20:11:04 »
Hoe groot is die download van Elisamediacenter  en is het  de moeite waard om te proberen.
Met groetjes Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/24, 23:39:56 »
Geen idee eerlijk gezegd... Hou me niet zo bezig met de grootte van zulke bestanden :D

Problemen waar ik tegenaan loop is het feit dat ik het programma niet op fullscreen kan draaien. Daar is geen knop of wat dan ook voor. Daarnaast werkt de titelbalk niet goed, ik bedoel de balk waarin alle titels van liedjes e.d. staan. Bovendien heb ik nog geen playlist editor kunnen ontdekken... :)

« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/25, 07:44:07 »
Citaat van: wandarooze
Hoe groot is die download van Elisamediacenter  en is het  de moeite waard om te proberen.
Met groetjes Tom.
Mocht je het willen installeren zie:

Voeg dit toe aan je /etc/apt/sources.list
#Voor Feisty Fawn
deb http://elisa.fluendo.com/packages feisty main

#Voor Gutsy Gibbon
deb http://elisa.fluendo.com/packages gutsy main
Daarna:
wget http://elisa.fluendo.com/packages/philn.asc -O - | sudo apt-key add -Vervolgens:

sudo apt-get update
sudo apt-get install elisa
Het is ongeveer 10mb.

groetjes

thijs

Offline Tom

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/25, 12:22:25 »
Bedankt voor Jullie Reacties waren nuttig ga het nu ook eens proberen.
Wat betreft mijn vraag hoe groot het program is in MB ik heb Belgacom en woon in een Internet onvriendelijk land  (LIMIET ).
Met vriendelijke groeten Tom.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #8 Gepost op: 2007/10/27, 22:12:08 »
Had het gemarkeerd als opgelost, maar dat is het niet. Ik krijg Elisa nu zover dat het programma in een apart schermpje opent, maar zodra ik overschakel naar fullscreen, hangt hij direct. Wat kan ik doen om dit op te lossen? Kan ik bijvoorbeeld een sessie zonder XGL aanmaken? En hoe doe ik dat?

« Reactie #9 Gepost op: 2007/10/29, 12:40:59 »
Iemand?