Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Zonder internetverbinding....... ik word gek!!!!  (gelezen 2988 keer)

startrekfan001

• Gast
Zonder internetverbinding....... ik word gek!!!!
« Gepost op: 2007/10/26, 23:00:33 »
Jongens, zo te zien is Ubuntu helemaal gebouwd op het idee dat iedereen een internet verbinding heeft. Maar ik heb dat niet op mijn Ubuntu PC en ik word tot waanzin gedreven door alle .deb files die er elke keer nodig zijn om 1 programma te installeren. Ik heb nog geen één goed werkend programma kunnen installeren omdat ik zo gigantisch veel heen en weer heb moeten lopen rennen met mn usb stickje om al die programmas die er steeds weer nodig zijn te downloaden, op me stick te zetten en vervolgens op de Ubuntu PC te installeren, alleen maar om te ontdekken dat ik er nóg een nodig heb!! Ik word hier echt zooooo gek............ verschrikkelijk!!!!

Is hier een workaroundje voor? alsjeblieft??????? Een .deb file met alle dependencies ingebouwd ofzo?? zonder internet is dit zooo irritant en sommige programma's kun je niet eens als .deb file downloaden, die MOETEN via internet, zoals Jahshaka!!! dit is echt superirritant (ik probeer het netjes te houden maar het komt er op neer dat ik op dit moment het hele WWW wil volschelden.....)

pleaaaaaaaaaaase iemand help :( ik was zo blij met ubuntu maar nu gaat t steeds harder achteruit en ik wil niet weer windows gaan gebruiken...... :/

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/26, 23:12:34 »
Kan je de andere PC niet gebruiken als gateway naar internet ?
Of je PC voorzien van een netwerk kaart, die kosten niet veel meer .......
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

startrekfan001

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/26, 23:14:36 »
Nee je snapt het niet. Ik mag nog geen internet op mn kamer.... Ik zit nog op school, dus je snapt dat ik niet alles zelf voor het zeggen heb thuis.

« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/26, 23:54:25 »
Jeemig je kan toch wel uitleggen aan je ouders dat je Ubuntu wilt installeren en dat je pc dan 1/2 uurtje aan het internet moet hangen ????

Desnoods blijven ze erbij om te zien wat je doet.

En een andere optie is de DVD downloaden ( is die er al ?? )
Daar staat normaal gesproken alles op.

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline BailHope

• Lid
    • Techneut
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/27, 01:03:17 »
Nee, wat je wel kan doen is van de repostories onderaan kijken welke dependencies (afhankelijkheden) dat er zijn.
Ik neem aan dat je die site gebruikt om de pakketten te downloaden? Daar staat altijd bij welke pakketten nodig zijn voor installatie. Zorg gewoon dat je deze meeneemt en je heb geen probleem ... :)
Ubuntu user #12046
Mijn blog voor techneuten: http://techneut.wordpress.com
Voor de professionele IT'er: http://it-potato.blogspot.com

Redfish

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/27, 12:26:59 »
Je hebt dus wel je netwerkkaart goed ingesteld? Heb je er windows ook nog op staan dan zou het namelijk kunnen dat je net als ik een onboard netwerkkaart gebruikt. Windows zet deze na het afsluiten de netwerkkaart op de een of andere manier uit.

Je kunt dit vinden bij apparaatbeheer en dan je netwerkkaart selecteren en bij opties moet je iets met wake on lan disabled omzetten naar enabled, ik kan alleen de pagina niet meer vinden via google. Dus weet het niet meer precies.

Kan ook dat dit niks voor jou helpt, maar bij mij wel, levert wel eens problemen op met een dual boot configuratie.

Offline hello

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/27, 12:43:14 »
Citaat van: Redfish
Je hebt dus wel je netwerkkaart goed ingesteld? Heb je er windows ook nog op staan dan zou het namelijk kunnen dat je net als ik een onboard netwerkkaart gebruikt. Windows zet deze na het afsluiten de netwerkkaart op de een of andere manier uit.

Je kunt dit vinden bij apparaatbeheer en dan je netwerkkaart selecteren en bij opties moet je iets met wake on lan disabled omzetten naar enabled, ik kan alleen de pagina niet meer vinden via google. Dus weet het niet meer precies.

Kan ook dat dit niks voor jou helpt, maar bij mij wel, levert wel eens problemen op met een dual boot configuratie.
Maar hij heeft geen internet...

startrekfan001

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/27, 13:34:41 »
Inderdaad ik heb geen internet. En de enige manier om uberhaupt internet in mijn kamer te krijgen is draadloos, en de enige wifi stick die we hadden hebben we niet meer (weggegeven aan een vriend die het nodig had) dus om internet te krijgen moet ik dan n nieuwe wifi kaart kopen en sowieso vinden me ouders dat niet goed. Ook voor een halfuurtje niet. Kom dus alsjeblieft niet meer met manieren om toch internet te krijgen, ik zie veel liever manieren om zonder internet programma's te installeren. Die dvd waar gandyman het over had, waar kan ik die downloaden?

oh en bail hope: ik heb geprobeerd al die pakketten te d/len. Dat is een POKKEWERK. en uiteindelijk werkt het ook voor geen meter.

nogmaals: welke dvd???? pleass????

konti

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 2007/10/27, 23:53:19 »
hengel deze met een bittorrent programma binnen. De direct download link was bij mij net dood. Bittorent gaat toch sneller.

http://cdimage.ubuntu.com/dvd/current/gutsy-dvd-i386.iso.torrent

tip: start de veilige modus op. Ik kreeg een zwart scherm bij het opstarte van de normale modus live image. Na de installatie heb je dat probleem niet meer.

Offline Bart3

• Lid
    • Pc-Hulp
« Reactie #9 Gepost op: 2007/10/28, 00:29:19 »
Hallo,

Ik denk toch dat het bijna noodzakelijk is dat je een internet verbinding , welke ook , nodig hebt.
ubuntu werkt meestal met repositories en dat zijn juist linken naar "sites" waar je desbetreffende software en afhankelijkheden van download. Vaak heb je zelfs bij een clean install deze repos nodig.

ubuntu 6.06 LTS
amd 900  met 256 RAM
:)
Ubuntu 11.04 Natty Narwhal

Offline iceman564

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2007/10/28, 00:50:09 »
misschien kun je je pc eens meenemen naar een vriend of kennis die wel over internet beschikt , om zodoende daar je benodigde programmaś te installeren.

Of misschien is er wel een steunpunt bij jou in de buurt die je daarbij wil helpen ?

Offline joop905

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2007/10/28, 01:05:59 »
en is er niets uit de lucht te halen (buren)80% van de netwerken staan open
het is maar idee ik kan uit 3 netwerken kiezen

steven

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: 2007/10/28, 09:59:03 »
@startrekfan001

De beste oplossing in zo'n geval is toch om b.v linux mint te installeren.
Deze cd downloaden en branden  en dan op je computer installeren.
Met deze cd heb je gelijk alles en hoef je niets meer te downloaden om b.v mp3 of wm af te spelen.
Uiteraard heeft de officiële Ubuntu sterk de voorkeur( ik gebruik ook geen mint of dat soort distributies) , maar nood breekt wetten.

Hier de link;
http://linuxmint.com/

Offline hello

• Lid
« Reactie #13 Gepost op: 2007/10/28, 13:29:14 »
Citaat van: bartix
Hallo,

Ik denk toch dat het bijna noodzakelijk is dat je een internet verbinding , welke ook , nodig hebt.
ubuntu werkt meestal met repositories en dat zijn juist linken naar "sites" waar je desbetreffende software en afhankelijkheden van download. Vaak heb je zelfs bij een clean install deze repos nodig.

ubuntu 6.06 LTS
amd 900  met 256 RAM
:)
Het gaat wel (ik heb het ook zo een hele tijd moeten doen :(), maar het is heel vervelend, nieuwe versies van programma's krijg je niet (tenzij je het programma terug gaat afhalen van Ubuntu Packages, maar je weet meestal zelf niet dat er een nieuwe versie is) en het is soms een heel gedoe met dependencies.
Ik denk dat die dvd, misschien redding kan brengen, hopelijk

Succes!

(P.S. Bijdrage 200 :D)

startrekfan001

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: 2007/10/28, 14:59:23 »
Even een vraagje over mint. Is mint gebaseerd op ubuntu? Maakt het ook gebruik van .deb packages? Ik wil namelijk gewoon de programma's die ik op ubuntu heb ook op mint kunnen gebruiken. Maar is het ook stabiel? Het liefst hou ik natuurlijk ubuntu, maar ik begin er nu toch een serieus trauma aan op te lopen..... ik heb net met mn broer overlegd dat ik misschien tijdelijk een kabeltje van zijn kamer naar de mijne kan trekken, dan kan ik ff alle packages online doen, maar als dat niet doorgaat zal ik toch maar mint gaan overwegen dan (als dat wat is).

Oh en voor de aanhouders die roepen 'haal dan een netwerk van je buren uit de lucht' wat heb je niet begrepen aan "ik heb geen wifi kaart"?? Pleaz hou op met vertellen hoe ik aan internet moet komen :) je helpt mij er niet mee. (oke ik weet niet of dit brutaal leest, het is niet zo bedoeld)

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
« Reactie #15 Gepost op: 2007/10/28, 15:23:53 »
Mint is eigenlijk een versie van Ubuntu, waar programma's uitgehaald zijn en waar andere programma's weer ingezet zijn.
Je houdt dus dezelfde voor- en nadelen, behalve dat het multimedia gebeuren vanaf CD geïnstalleerd wordt.
Misschien is het voor jou de oplossing, je hooguit een CD verspillen ;)
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobbies.

Offline Wasda

• Lid
« Reactie #16 Gepost op: 2007/10/28, 15:38:50 »
Linuxmint is 95% ubuntu.
Maar dan met alle codecs en zo er bij.
Ik heb het op een aantal computers staan en het werkt prima.
Je kunt ook kiezen uit gnome, kde en xfce.
Zonder internet zal het echter alleen engels zijn dacht ik, de taal modules moet je downloaden.

http://www.linuxmint.com/download.php