Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox laat pc vastlopen?  (gelezen 2127 keer)

Regenerate

• Gast
Firefox laat pc vastlopen?
« Gepost op: 2007/11/07, 23:17:48 »
Hi all,

Tijdens het gebruik van Firefox wil mijn computer wel eens vastlopen (zo'n 4x per dag). En dat hoort niet natuurlijk ;). Het enige verband dat ik nu heb kunnen leggen tussen wat de computer doet en het moment van vastlopen is dat het altijd gebeurt tijdens het browsen met Firefox (dat is geen garantie dat het ook Firefox is natuurlijk, maar toch). Ubuntu loopt zo vast dat ook een herstart van X d.m.v. Ctrl-Alt-Backspace niet meer kan,

Iemand enig idee of ik in logs (welke?) kan kijken om het probleem te achterhalen?

Alvast bedankt!

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/07, 23:22:34 »
Start Firefox via de terminal en laat het terminalschermpje open (op de achtergrond):
Toepassingen - Hulpmiddelen - Terminalvenster
tik in: firefox

Overigens vermoed ik, dat het ligt aan Adobe Flash Player 9 voor Linux. Die is niet best en veroorzaakt dit soort dingen (bij het bekijken van Flash media uiteraard). Schrale troost: versie 7 was nog veel erger..... Er is vooruitgang.....

« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/07, 23:24:11 »
Heb wel eens het probleem dat ff vastloopt op het laden van videostreams,ook wel eens op ad.doubleclick.net,maar niet dat de pc ervan vastloopt.
Kubuntu 20.04

Regenerate

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/07, 23:37:43 »
laatste keer weet ik iig nog dat ie vastliep op youtube, dus zou idd best de flash player kunnen zijn. Heb nu de adobe player geïnstalleerd, kan ik beter voor een alternatief als gnasg of klash gaan?

En wat heb ik er aan om firefox in de terminal te starten? wordt er dan een log bijgehouden ofzo?

cvcaelen

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/08, 07:35:12 »
wat ik nu ga schrijven kan stom klinken,
maar het hielp bij mij:

systeem -> voorkeuren -> uiterlijk -> Thema

bij crux had ik vastlopers zoveel ik wou

bij human geen enkele meer.

't Is het proberen waard (tenzij je reeds op human staat natuurlijk, dan heb ik geen zinnig antwoord)

Christiaan

Regenerate

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2007/11/08, 07:50:35 »
Thx, maar stond al op human :)

Regenerate

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2007/11/11, 17:05:58 »
Nou, had adobe flash verwijderd en gnash geïnstalleerd, probleem blijft hetzelfde. Ik heb een 64-bit processor en draai 32-bit ubuntu. Heb eerst 64 bit ubuntu geprobeerd, dat ging op zich prima, behalve dan dat er geen 64-bit flash is en ik toen dus helemaal geen flash had. Toen liep er ook niets vast. Nu op de 32bit met flash loopt mijn pc dus nog steeds constant vast (wil niet zeggen dat het aan flash ligt, maar even ter info...).

Iemand nog suggesties?

Offline siegi

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2007/11/11, 17:37:05 »
Ik ga eerder denken richting een draadloze netwerkkaart.  Daar kan ubuntu namelijk gemakkelijk op vast lopen omdat drivers dicht bij de kernel zitten.
Kan je eens geven welke kaart je hebt en welke oplossing je gebruikt hebt native, ndiswrapper, andere...

Regenerate

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 2007/11/11, 18:31:28 »
Er zit geen draadloze netwerkkaart in deze pc dus dat zal 't niet zijn denk ik, gebruik verder ook geen ndiswrapper, onboard netwerkkaart wordt gewoon door ubuntu gedetecteerd...