Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: "gastsessie" onder Intrepid: schermresolutie ?  (gelezen 1380 keer)

"gastsessie" onder Intrepid: schermresolutie ?
« Gepost op: 2008/11/05, 17:47:38 »
Ik heb op een P3 een werkende Intrepid-blokkendoos.
Uit nieuwsgierigheid eens gekeken naar die guest-account.  Dat werkt dus als aangekondigd: je krijgt een tijdelijke user zonder veel rechten, en als je de sessie stopt, is er ook elk spoor van verdwenen.
Enige probleem dat ik ondervond, is dat de schermresolutie niet klopte (werd groter dan normaal èn op een kleiner deel van het fysieke scherm).  Je kan dat als "gast" ook niet aanpassen.
Heeft er iemand een idee of je ergens standaardinstellingen kunt wegzetten die dan ook voor die tijdelijke user zouden gelden ?
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Rulus

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/05, 18:21:08 »
Ik heb dat ook ondervonden, hoewel het bij mij niet altijd voorkomt (soms is het wel gewoon goed)..

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/05, 19:49:59 »
Prosper, Ik heb het één en ander zelf eens uitgeprobeerd. Heb de gastsessie aangeklikt. Hier kwam het op de zelfde resolutie terecht. Je kan via System>Voorkeuren>Schermresolutie de resolutie aanpassen.Hier lukte dat wel. Bij mij vervormde en verkleinde het beeld wel maar ik heb dit goed gezet via de knoppen op de monitor. Als je dan terugkeerd moet je je wachtwoord intikken. Bij mij lukte dit ook door op Ctrl+Alt+F7 te drukken om terug te keren naar je eigen account en Ctrl+Alt+F8 om naar de guest te gaan.
Wat wel zo is is dat de resolutie niet blijft, als je de guest uitzet. zoals je zegt. Er moet wel ergens een setup zijn voor de guest-sessie maar heb me rot gezocht maar nog niet gevonden. Een bestands-kenner zal dit wel weten, hopelijk is er hier iemand of kan dat even gevraagd worden aan de 'ubuntuguru' :)
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline lizardman

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/05, 21:19:46 »
Zoals ik het begrijp is de gastsessie nog volop in ontwikkeling, zowel bij Ubuntu als ook bij Gnome.
Ik ben er nog niet achter of er iets aan te configureren valt.
We zullen het in de gaten moeten houden. :-)

*Edit: Als je een bug wilt rapporteren over gdm-guest-session Klik.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

ste3fy

• Gast
Re: \
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/12, 06:30:50 »
Halloo ik heb een probleempje met die gastsessie als ik erop druk dan word me beeld zwart en even later zit ik gewoon weer op mijn account.
is dit normaal?