Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Compiz-Fusion: hoe doe ik dit?  (gelezen 1476 keer)

Compiz-Fusion: hoe doe ik dit?
« Gepost op: 2007/10/27, 18:05:57 »

Iemand een idee hoe ik dit kan verwezelijken? Speciale plug-in?

menollo

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/27, 21:23:28 »
ehm.. heb je compiz werkend in ubuntu? (je ziet het bijvoorbeeld aan schuif-effect als je tussen bureaubladen wisselt)
Dan moet je "compizconfig-settings-manager" installeren.. dit kan via synaptic.. mijn voorkeur zelf is in terminal (toepassingen -> hulpmiddelen -> terminalvenster):
sudo apt-get install compizconfig-settings-managerAls dit geinstalleerd is kan je hem vinden onder Systeem -> Voorkeuren -> Advanced Desktop Effects Settings
Hier moet je denk ik de cubus aanzetten (dan gaat desktop wall uit..).. hoewel dit ziet er meer uit als (super+e/windows+e)... weet niet precies meer hoe die heet.. maar daar vind je alles!
Succes

Offline Hanssun

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/28, 06:51:14 »
Citaat van: amkrisis
http://studiotwentyone.files.wordpress.com/2007/07/ubuntublue.jpg

Iemand een idee hoe ik dit kan verwezelijken? Speciale plug-in?
Goedemorgen amkriss,

je moet naar systeem-voorkeuren-Compizconfig settings manager [of even toevoegen aan je paneel] , dan ga je naar desktop plugin EXPO en dan bij actions geeft je aan  met welke knop je het wil activeren om de plugin op te starten.
dan kan je nog even rechtsonder op het paneel even aangeven hoeveel werkbladen je wilt hebben en klaar is kees.

Gr Hans,

« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/28, 10:21:54 »
Expo had ik al ontdekt, het gaat me vooral om de kromme die je ziet. Zodat je zeg maar in een curve staan...

(toch heel hard bedankt allemaal)

linuxnoobi

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/28, 11:35:24 »
gewoon ctr-alt + pijltje naar beneden indrukken :), wel zien dat cube effects staan ;)

konti

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/28, 13:57:11 »
Ik krijg het ook nog niet voor elkaar om ze in een hoek te plaatsen?

Iemand nog een hint?

Verder is het echt super mooi!

Offline Patch

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/28, 15:41:43 »
Dit is volgens mij geen desktop functie. Hier is iemand lekker bezig geweest met Gimp / Photoshop (hopelijk de eerste).
Computing is not about computers any more. It is about living.

konti

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 2007/10/28, 15:46:22 »
hehe ik denk dat je gelijk hebt. Leuk die gimp freaks! Heeft me weer 2,5 uur gekost. Nou ja, ik weet ook weer wat meer van compiz.

« Reactie #9 Gepost op: 2007/10/28, 15:50:21 »
zou thans wel een gelikt zijn moest het echt bestaan :D