Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kernelprobleem met ati en nvidia ubuntu 7.10 en opensuse 10.3 of niet?  (gelezen 600 keer)

Lijkt op het eerste gezicht een beetje raar om hier ook met een openSuse 10.3 probleem aan te komen, maar ik hoop toch dat het even kan. Bij het updaten van Ubuntu 7.04 en openSuse 10.2 naar respectievelijk 7.10 en 10.3 werd ik geconfronteerd met hetzelfde probleem. Bij de geupdate versies krijg ik een beeld op mijn scherm dat teveel naar links staat en vooral aan de onderkant trilt. Om iets met een terminal of ander invoersscherm te kunnen doen,  moet ik het beeld naar rechts plaatsen en dan lukt het eigenlijk nog niet.

Ook bij het steeds weer opnieuw installeren of upgraden van Ubuntu 7.10 en openSuse 10.3, (live, alternatief, schoon enz.) blijkt op mijn laptop (hp pavilion pentium 4, met ati radeon GPI 330M-350) en mijn standalone (asus A8N32-sli, amd 64 X2 3800+, nvidia 7800 GTX, 3 GB geheugen) dat mijn scherm een trillend beeld produceert, waardoor ik niets meer kan doen. Het beeld is erg naar links verschoven en aan de onderkant, waar ik dus iets zou moeten invoeren, beeft en trilt het.
7.04 en 10.2 in 3d en compiz werkt wel perfect.

Omdat dit, bij mij, gebeurt bij zowel Ubuntu, Kubuntu en openSuse lijkt mij dit een kernelprobleem en kan ik dit niet zelf oplossen. Overigens werkt openSuse 10.3 op een ander, ouder systeem (amd 700, gt 32 mb) ook perfect.

Graag jullie mening.
"Wovon man nicht sprechen kann, darĂ¼ber muss man Schweigen." (Wittgenstein 1921)

Offline kennywest

• Lid
    • http://kennywest.blogspot.com
Kernelprobleem met ati en nvidia ubuntu 7.10 en opensuse 10.3 of niet?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/19, 14:36:10 »
Tof, er zijn nog mensen op dit forum met problemen. Blij dat ik nog op Dapper zit :)
Dit al eens geprobeerd: http://forum.ubuntu-nl.org/message/175557#p175557
Dus niet de drivers van Ubuntu, maar die van de NVIDIA site gebruiken.