Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: TransGamer Cedega  (gelezen 1093 keer)

TransGamer Cedega
« Gepost op: 2007/10/22, 15:05:12 »
Hoi,

Ik ben bezig met TransGaming Cedega.
Hij installeert gewoon perfect maar als ik zelf een spel probeer te installeren krijg ik dit:

Can't seem to be able to execute the WineX start up script /home/lucas/.cedega/.winex_ver/winex-6.0.3/bin/winex3 - perhaps your installation of WineX version 6.0.3 is corrupted?

Als ik in de map kijk staan er ook helemaal geen bestanden in.
Weet iemand misschien wat hier aan de hand is?

TransGamer Cedega
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/22, 15:29:30 »
Heb je wel al wine geinstalleerd ?
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

TransGamer Cedega
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/22, 16:28:47 »
waarom wine installeren? cedega is toch een programma op zich?

kijk eens op de site van cedega bij faqs of op het forum...ik denk dat ik dit al eerder ben tegengekomen...

TransGamer Cedega
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/22, 16:38:03 »
Klopt maar je hebt kans dat hij dingen van wine wil gebruiken.

mainstream  zou ook nogmaals kunnen proberen om cedega te herinstalleren, want door een rechten probleem kan het zijn dat hij niet helemaal geinstalleerd is.

En of zoals de foutmelding aangeeft en iets fout is gegaan waardoor de winex corrupt is geraakt.

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

TransGamer Cedega
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/22, 19:56:54 »
mainstream:
toen ik cedega installeerde, moest ik 2 dingen doen:
1. cedega zelf installeren
2. de cedega-engine installeren
Kortom: na 1 installatieprocedure ben je nog niet klaar.
Heb je beide zaken gedaan?

Offline SWAT

• Administrator
TransGamer Cedega
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/22, 21:26:31 »
je moet cedega installeren en dan kun je automatisch de nieuwste engine downloaden. Daarna moet je met cedega een spel installeren en dan kun je het pas gebruiken. Of een bepaald spel ondersteund wordt of niet (of werkt) is te vinden op de cedega forums, de onofficiele cedega wiki en de cedega games database.

TransGamer Cedega
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/23, 17:32:47 »
Wine is al geinstalleerd ja.
Ik heb cedega geinstalleerd ja.
Daarna heb ik de setup wizard gevolgd en updates geinstalleerd (ook de cedega engine):
Installation of Cedega Engine Version 6.0.3 complete. Would you like to set this as the default engine to be used by Cedega?

Note: The default engine version will be used for all applications run in Cedega unless otherwise specified in the shortcut properties dialog. The default engine version can be changed at any time in the Edit -> Global Settings dialog.

Als ik dan op ja klik krijg ik dit:
A default profile for your copy of Cedega 6.0.3 could not be found.  Perhaps the package was corrupted. You may want to try downloading it again and reinstalling.

Ik ben nu de nieuwe engine aan het download en dan ga ik het proberen via -> install local update :)

Offline SWAT

• Administrator
TransGamer Cedega
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/23, 18:03:29 »
dat probleem ben ik nog nooit tegengekomen en ik gebruik al lang Cedega. Probeer het op hun forum zou ik zeggen.