Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Enkele compiz vraagjes  (gelezen 1156 keer)

Offline koen_92

• Lid
Enkele compiz vraagjes
« Gepost op: 2007/10/21, 19:19:40 »
Op ubuntu 7.04 gebruikte ik altijd beryl, voor mooie effecten.

Nu op ubuntu 7.10 heb ik compiz-fusion.

Dit bevalt me erg goed, alles wat ik met beryl kon, kan ik nu hier mee, en nog veel meer!

Ik heb alleen nog een paar vraagjes;

1:
Ik heb de kubus transparant gemaakt, maar hij is wel erg donker van binnen. Ik kan vanaf de ene kant, niet de andere kant zien (door de kubus heen dan), het is helemaal zwart.

2:
Hoe krijg ik deze plugins ingeschakeld?

3:
Hoe krijg ik de 3D windows ingeschakeld:
http://wiki.compiz-fusion.org/Plugins/Cube#3d

4:
Limewire werkt niet in combinatie met Compiz-fusion. Het werkte op feisty ook al niet in combinatie met beryl. Beryl kon ik makkelijk uitzetten, Door op de diamant rechts boven te klikken, en dan als vensterbeheerder metacity te kiezen. Hoe zit dit nu bij compiz-fusion?

Enkele compiz vraagjes
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/21, 19:39:45 »
Ik heb hier Frostwire draaien samen met Compiz-fusion, geen enkel probleem.
[AMD X2 4600+] [8GB geheugen] [540 GB + 2 x 200 GB + 1 x 320 GBHD] [Kubuntu 8.10 + Vista Home Premium]

snurpy

• Gast
Enkele compiz vraagjes
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/21, 20:07:20 »
Q 1 Ik heb de kubus transparant gemaakt, maar hij is wel erg donker van binnen. Ik kan vanaf de ene kant, niet de andere kant zien (door de kubus heen dan), het is helemaal zwart.

A 1Heb je CompizConfig al gedownload? zo niet ga naar synaptic en tik CompizConfig in, hiermee kun je Compiz-Fusion instellen. Daarna open je het programma en gaat naar Cube Reflection en zoekt een paar lichte kleuren voor Ground Color.

Q4 Limewire werkt niet in combinatie met Compiz-fusion. Het werkte op feisty ook al niet in combinatie met beryl. Beryl kon ik makkelijk uitzetten, Door op de diamant rechts boven te klikken, en dan als vensterbeheerder metacity te kiezen. Hoe zit dit nu bij compiz-fusion?

A4 Frostwire doet het perfect met compiz fusion en werkt zelfs nog beter dan Limewire, dus ik raad je aan om Frostwire te installeren. ;)

Met die plugins weet ik helaas nie :( En 3d Windows is volgens mij van de Compiz aardbodem verdwenen :S

Offline koen_92

• Lid
Enkele compiz vraagjes
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/21, 20:46:02 »
Hey bedankt! Frostwire werkt hier perfect, limewire kan er dus af:D

Dat van die donkere kubus werkt niet. Reflection op lichte kleuren heeft geen effect op de lichtheid in de kubus. Maar toch bedankt.

Compiz-config manager had ik al lang gedownload, en gebruikte ik ook al om die instellingen mee te veranderen.