Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: video afspelen op nu.nl onder firefox lukt niet  (gelezen 5130 keer)

Offline anko

• Lid
video afspelen op nu.nl onder firefox lukt niet
« Gepost op: 2007/10/21, 12:12:56 »
Zoals in het onderwerp staat lukt het niet om de ad.nl en nu.nl video's af te spelen onder Firefox. Met Opera werken ze wel.
Ik heb deze Ubuntudocs gevolgd om alles te installeren.

Als ik in de MediaConnectivity wizard van Firefox kijk zie ik de keuzes : vlc, mplayer GUI, mplayer en totem.
Alle vier heb ik inmiddels geprobeerd. De drie keuzemogelijkheden op het volgende blad heb ik ook geprobeerd. (automatisch, smartplay en nog een).

Wie weet wat het probleem kan zijn?

O ja, ik werk nu met Gutsy Gibbon.
Als je denkt te weten dat de weg recht is, mis je de bocht.
lidnummer 3487(?)

« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/21, 12:51:11 »
Bij mij werkt het in Gutsy. Ik heb ubuntu-restricted-extras geinstalleerd staan. Misschien helpt het installeren daarvan. Ik gebruik totem-gstreamer. Misschien gebruik je totem-xine (werkt beter met dvd's) maar probeer eens totem-gstreamer.

$ sudo aptitude install totem-mozilla totem-gestreamer ubuntu-restricted-extras
$ sudo aptitude remove mozilla-mplayer mozilla-plugin-vlc
Herstart nu firefox en kijk of het werkt

Zet die mediaconnectivity plugin uit.

In firefox zou je het meeste met totem moeten openen (afgezien van spl,swf,qt,mp4 en niet multimedia zoals torrent). Dus zorg ervoor dat het meeste met totem wordt geopend (afgezien van spl,swf,qt,mp4 en niet multimedia zoals torrent). engelstalig : preferences -> content -> file types -> manage

Als het dan nog niet werkt probeer dan wat rigureus op je eigen risico. Exporteer dan je firefox (en mozilla als je dat gebruikt) bookmarks. En verwijder al je firefox en mozilla instellingen en bookmarks door :
### alleen als niks anders helpt. EIGEN RISICO. LEES EERST DE HELE POST.
$ rm -r .mozilla

succes!

Offline anko

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/21, 13:39:02 »
@ubuntu-demon.
De restricted-extras waren al aanwezig, evenals totem-gstreamer.
De connectivity-wizard heb ik geinstalleerd op aanraden van het ubuntu document in mijn starttopic. (omdat de video's niet afspeelden.)
Voor ik alle instellingen innde voorkeuren wijzig zou ik gaag willen weten welk soort dit is. Maar dat kan ik dus ook niet zien.
lidnummer 3487(?)

« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/21, 13:44:33 »
Ik heb mijn vorige post aangepast en verbeterd.

Ik zou echt de connectivity wizzard plugin even uitzetten.

Wat bedoel je met "welke soort dit is" ? Ik gebruik engelstalige Ubuntu dus het zou kunnen dat het ietje anders heet. Maar je kunt in de voorkeuren van firefox instellen wat voor soort bestanden met welke plugin openen.

« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/21, 14:11:35 »
Wat software pakketten voor multimedia betreft zit alles wat je nodig hebt in :
ubuntu-restricted-extras / kubuntu-restricted-extras / xubuntu-restricted-extras
afgezien van libdvdcss2 (voor dvd playback) en eventuele players zoals vlc en mplayer

De andere software pakketten die NlMultimediaapplicaties aanraadt zitten gewoon in ubuntu-restricted-extras. Die connectivity plugin heb je niet nodig voor www.nu.nl (ik heb hem ook niet nodig)

Ik heb die eerste post van me nog iets duidelijker gemaakt. Succes!

Offline joseph

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/21, 14:30:26 »
En dit al eens geprobeerd,
Citaat van: tip/handtekening van Pjotr123
Eenvoudig en snel multimedia compleet maken: Klik hier!
Draai nog Feisty maar daaronder wilde mijn systeem onder geen beding werken met die totemplayer.
Oplossing bij mij was om die eraf te gooien (had meerdere draadjes gezien waarin problemen waren met totem) en smplayer erop te zetten.
Heb onder MediaPlayerConnectivity alles op smplayer staan.
zie evt SMPlayer Mediaspeler - Dapper/Edgy/Feisty/Gutsy pakketten!

Edit:
Oeps in quote werkt de koppeling "Klik hier!"niet.
Bij deze Klik hier!

« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/21, 14:47:31 »
Citaat van: joseph
En dit al eens geprobeerd,
Citaat van: tip/handtekening van Pjotr123
Eenvoudig en snel multimedia compleet maken: Klik hier!
Draai nog Feisty maar daaronder wilde mijn systeem onder geen beding werken met die totemplayer.
Oplossing bij mij was om die eraf te gooien (had meerdere draadjes gezien waarin problemen waren met totem) en smplayer erop te zetten.
Heb onder MediaPlayerConnectivity alles op smplayer staan.
zie evt SMPlayer Mediaspeler - Dapper/Edgy/Feisty/Gutsy pakketten!

Edit:
Oeps in quote werkt de koppeling "Klik hier!"niet.
Bij deze Klik hier!
Werken www.nu.nl videos bij jou ?

Bij mij werken www.nu.nl videos prima met totem. Die NlMultimediaapplicaties waar je naar linkt heeft de topic starter al geprobeerd en daarmee werken www.nu.nl videos niet bij hem.  Maar misschien heeft hij smplayer niet geprobeerd (ik had nog nooit van smplayer gehoord maar dat is dus een frontend voor mplayer).

Offline anko

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2007/10/21, 15:02:04 »
Via  Opera kon ik zien dat het filmpje op nu.nl een flash filmpje is.
Voor flash stond in voorkeuren in firefox ook flash aangegeven, maar dat werkte dus niet.
Zojuist alle zelf toegevoegde players er weer af gegooid en de Adobe flashplayer opnieuw geinstalleerd.
Nu doen de filmpjes op nu.nl het dus wel.
Ik ben alleen benieuwd of mijn DVD films het nu nog doen, maar dat is weer een andere kwestie.

Bedankt voor jullie hulp en adviezen.

Anko
lidnummer 3487(?)

Offline joseph

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2007/10/21, 18:48:09 »
Heb intussen even Gutsy Gibon ernaast geïnstalleerd.
Heb wel mijn profiel laten oppikken vanuit de Feisty versie en mijn aparte /home directorie gekoppeld (aanvullen in fstab).
Bureaublad is dus weer hetzelfde (studiovormgeving) maar de extra-programma's die ik in Feisty gebruikte moet ik nog apart installeren.

En ja hoor, ook nu werkte Totem weer niet zoals vorige keer in Feisty.
Zo kon ik bv de uitzending van omroep Zeeland via www.kanalenkiezeer.nl absoluut niet bekijken (Totem speler opent maar geen beeld en blijft streaming...).

Heb totem maar weer eraf geknikkerd (via synaptic) en smplayer via software geïnstalleerd.
Bij omroep Zeeland vroeg hij (tot mijn verbazing) om een plugin en heb de aangeboden mplayerplugin gekozen.
Dat werkt nu als een speer.

Bij mij werkt www.nu.nl gewoon.
Het filmpje over de Limburgse billetjes wordt afgespeeld in apart scherm (Adobe Flash in klein schermpje).

Snap eigenlijk niet waarom die Totem zonodig standaard geïnstalleerd moet worden terwijl er kennelijk betere programma's bestaan.

Voor de duidelijkheid, ik heb in Firefox 2.0.0.6 de addons:
Fasterfox 2.0.9
Java Console 6.0
MediaPlayerConnectivty 0.8.3
OpenTaal woordenlijst 1.00G
Ubufox 0.4~beta1 (meegekomen met 7.10 en waarvan ik nog niet weet waar het precies voor is).

Edit:
Blijkt na zoeken op internet dat:  
"Ubufox (nieuw) zorgt ervoor dat plugins zoals deze (betrof Flash 9) netjes door de package manager geïnstalleerd worden".