Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bridge (met Ubuntu)  (gelezen 1316 keer)

KwastjeModus

• Gast
Bridge (met Ubuntu)
« Gepost op: 2007/10/14, 21:37:13 »
Binnenkort (als ik de cd van Gutsy heb) ga ik de dell inspiron 1501 van een collega onder handen nemen) Hij is een verwoed bridgespeler. Is er een bridgespel voor Linux als spel en zo ja, hoe heet dat?

Ik zou hem daar blij mee maken.

halepole

• Gast
Bridge (met Ubuntu)
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/14, 22:28:10 »
Er zit er eentje tandaard bij ubuntu Pybridge.
Weet wel niet of het goed is, 'kheb het gewoon gezocht.

Groetjes Halepole

KwastjeModus

• Gast
Bridge (met Ubuntu)
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/15, 09:22:10 »
Citaat van: halepole
Er zit er eentje tandaard bij ubuntu Pybridge.
Weet wel niet of het goed is, 'kheb het gewoon gezocht.

Groetjes Halepole
Hoi Halepole, waar heb je dit PyBridge gevonden? Het staat toch niet bij de beschikbare spellen bij toepassen > installeren verwijderen > etc ?

Offline DarkStar

• Lid
    • Mijn persoonlijke website
Bridge (met Ubuntu)
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/15, 09:24:25 »
burgerleo, je kan best eens zoeken in de synaptics package manager denk ik (via Systeem > ...)

° Bezoek mijn blog Digital (in)Sanity °

KwastjeModus

• Gast
Bridge (met Ubuntu)
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/21, 18:26:49 »
Ik heb nog een vraag over deze Dell van mijn collega. Volgens zijn zeggen heeft hij er geen resque cd bij gekregen. Alles om de boel naar Windows te restaureren staat op de harde schijf zelf (zegt hij).

Indien ik Ubuntu in dual boot op deze Dell zet van deze collega, kan hij dan (zo is zijn vraag) terug naar windows in het onwaarschijnlijke geval dat hij niet uit de voeten zou kunnen met Ubuntu 7.10

Of staat de resque optie op de MBR die dan overschreven wordt door grub oid?

Offline Menno_

• Lid
Bridge (met Ubuntu)
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/21, 18:43:41 »
Op de harde schijf (van iedere uit de fabriek geleverde Dell) staat een speciale partitie die vanuit de opstart van windows kan worden bereikt/gebruikt op het systeem te redden of indien je wilt te restoren naar de originele configuratie. Verder krijg je bij een Dell 1501 een 2-tal cd's megeleverd ...  een groene met het OS (windows) een blauwe met de drivers. Krijg je die niet geleverd dan staan er op de HD 2 iso's waarmee je éénmalig die cd's kunt bakken.

Je moet in deze situatie denk 7.10 als Dual-boot installeren: in een notedop: De C: partitie in 2 stukken verdelen ... de oude C: verkleinen en een nieuwe, lege, niet toegewezen partitie waarop je Ubuntu installeert (dat moet je bij de installatie wel zelf opgeven:guided&largest free partition).
Ubuntu zal bij de installatie grub installeren en daarin in menu.lst windows ook opnemen, zodat je indien je persé wilt ook windows kan opstarten.

Mocht ubuntu nietz zijn voor je collega, dan kan je met de windows-cd de pc opstarten, kiezen voor reparatie (optie R nemen) van de bestaande windows-installatie en in de commandprompt typen:
fixmbr en ja zeggen en de computer opnieuw opstarten.
Nu is ubuntu bij het opstarten niet meer te zien en hoef je in beheer van windows (deze computer/rechtermuisknop/beheren) de aan linux toegewezen partitie(s) weer terug te claimen voor windows
6x Ubuntu 10.04 server op VM-Ware // Ubuntu 8.04 server op Dell SC1425

KwastjeModus

• Gast
Bridge (met Ubuntu)
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/21, 19:02:38 »
Citaat van: Menno X11
Op de harde schijf (van iedere uit de fabriek geleverde Dell) staat een speciale partitie die vanuit de opstart van windows kan worden bereikt/gebruikt op het systeem te redden of indien je wilt te restoren naar de originele configuratie. Verder krijg je bij een Dell 1501 een 2-tal cd's megeleverd ...  een groene met het OS (windows) een blauwe met de drivers. Krijg je die niet geleverd dan staan er op de HD 2 iso's waarmee je éénmalig die cd's kunt bakken.

Je moet in deze situatie denk 7.10 als Dual-boot installeren: in een notedop: De C: partitie in 2 stukken verdelen ... de oude C: verkleinen en een nieuwe, lege, niet toegewezen partitie waarop je Ubuntu installeert (dat moet je bij de installatie wel zelf opgeven:guided&largest free partition).
Ubuntu zal bij de installatie grub installeren en daarin in menu.lst windows ook opnemen, zodat je indien je persé wilt ook windows kan opstarten.

Mocht ubuntu nietz zijn voor je collega, dan kan je met de windows-cd de pc opstarten, kiezen voor reparatie (optie R nemen) van de bestaande windows-installatie en in de commandprompt typen:
fixmbr en ja zeggen en de computer opnieuw opstarten.
Nu is ubuntu bij het opstarten niet meer te zien en hoef je in beheer van windows (deze computer/rechtermuisknop/beheren) de aan linux toegewezen partitie(s) weer terug te claimen voor windows
Hardstikke bedankt voor deze informatie. Ik kan aan de slag.