Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: welk is uw favoriet 'bel' progie (Gutsy)  (gelezen 1239 keer)

philvdk

• Gast
welk is uw favoriet 'bel' progie (Gutsy)
« Gepost op: 2007/10/20, 11:54:11 »
Ben eigenlijk een fervent voipbuster gebruiker, maar dan met een SIP ondersteunde router en een gewone telefoon. Werkt prima.

Toch wil ik via ubuntu ook contacten leggen met de buitenwereld dmv spraak. Welk is een prima stukje software dat jullie aanraden. Heb Ekiga uitgeprobeerd maar ik vond de kwaliteit niet echt super en meer nog, veel toestanden om een router te passeren. Skype werd knap, maar niet voor 7.10 (voorlopig).

Ik hoor het graag.

schoappied

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/20, 12:21:06 »
Voipbuster met Linphone ?

Of twinkle?

philvdk

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/20, 16:59:01 »
heb je toevallig de instellingen voor linphone met voipbuster, geraak er niet zo uit, al een ganse tijd geprobeerd ...

tnx

schoappied

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/20, 18:17:33 »
Kijk hier eens : http://forum.ubuntu-nl.org/topic/12638/2

Of vraag lid Corvus Corax....

Of zoek op voipbuster mbv de zoekfunctie van het forum

philvdk

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/20, 19:53:09 »
Arie, de file die ik download bij skype word niet aanvaard door het systeem, hoe lostte jij dit op ?

philvdk

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/21, 05:16:54 »
ok, ik heb gisteren skype (versie 7.04 compatibel) nog een keer van de skype website gehaald, het betreft de versie "skype-debian_1.4.0.118-1_i386.deb" voor Feista. Tot hietoe als ik bij het ophalen van het pakket in één keer de pakketinstaller liet werken, liep het mis en werd het pakket als 'not valid' geklasseerd.

Echter, als ik het eerst bewaar op de harde schijf en dan als DEB pakket laat installeren, werkt het blijkbaar wel en deze versie werkt inderdaad gewoon onder Gutsy 7.10.

Ondertussen ben ik er ook in geslaagd linphone aan het werk te krijgen met voipbuster.

Tnx !