Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie mailserver en egroupware  (gelezen 738 keer)

zweistein

• Gast
Installatie mailserver en egroupware
« Gepost op: 2007/10/20, 13:15:34 »
Ik heb op dit moment ubuntu 7.10 desktop en wil deze ook graag voorzien van een mail-server en egroupware.

Mijn bedoeling is om mail op te halen van meerdere domeinen (multidrop) en een paar pop accounts (van specifieke gebruikers), en deze vervolgens intern verder te distribueren. Verder is het voor mij belangrijk dat eea op een betrekkelijk eenvoudige wijze via een GUI (al dan niet webbased) te configureren is.

De vragen waar ik nog steeds (na veel gelezen en gezocht te hebben) geen duidelijk antwoord op heb zijn:
tav de mailserver:

- welke softwarecombinaties voldoen aan mijn wensen?

Wat ik tot zover begrepen heb is dat er voor mijn doel niet een compleet pakket beschikbaar is, maar ik voor de verschillende functionaliteiten individuele pakketten moet installeren. Tevens vraag ik mij bij voorbaat dan al af of eea probleemloos op elkaar af te stemmen is.

tav egroupware:

- hoe krijg ik in hemelsnaam op een enigszins normale manier (via synaptic pakketbeheer danwel via apt-get in console) egroupware 1.4 geinstalleerd.

Na veel zoekwerk heb ik een howto gevonden waarin het bestand sources.list moest worden aangepast zodat ook "Unstable" versies konden worden geinstalleerd. Nadat ik deze had gevolgd kreeg ik toch weer versie 1.2 en nog steeds niet versie 1.4. Deze howto was overigens van jan 07 en was waarschijnlijk bedoeld om niet versie 1.0 maar 1.2 te installeren. Nou heb ik gisteren een handleiding gevonden om Egroupwae server met LDAP backend te installeren op een kale DEBIAN ETCH machine, maar ik vraag me af of deze ook geschikt is voor Ubuntu. Het lijkt een vrij compleet document, LDAP, PHP, Mysql enz worden netjes beschreven, maar ik mis hier het mail-server gedeelte.

Ik hoop dat jullie mij een eenduidig advies kunnen geven, want van al mijn speurwerk op internet en de documentatie van Ubuntu word ik erg onzeker, ook omdat informatie nooit helemaal op mijn situatie past en er veel tegenstrijdige informatie rondwaart.

Alvast bedankt voor jullie moeite.