Het is inderdaad zo dat NewsLeecher een beetje (heel erg) bloated begint te worden, wat niet weg neemt dat de user interface erg lekker is en de supersearch het walhalla is voor iedere downloader. Zodoende kun je (met een beetje snelle internetverbinding) in minder dan 30 seconden een MP3tje binnen trekken. Daar kan Pan niet tegenop
.
Klibido wil bij mij om de een of andere redenen overigens artikelen niet decoderen. En een fatsoenlijke PAR2 client heb ik ook nog nergens gezien (misschien niet goed gekeken). Jammer, want voor Usenet gebruik ik nu nog steeds Windows terwijl ik toch liever met Ubuntu werk.
Uhm, binsearch.net (gratis) gebruiken als alternatief voor SuperSearch (kost geld) en in je servers.xml van Pan (.pan2 mapje) de connectie op het maximaal aantal toegestane connecties zetten (bij mijn payserver is dat 8), dan is bij mij Pan toch echt sneller dan NewsLeecher. Om nu onder Windows een oude versie van NewsLeecher te pakken is ook geen keuze, want elke versie is net wel maar ook net niet... Dus je moet, als je NewsLeecher wil, dus wel mee gaan met de beta's want een oude versie gebruiken wordt je a) niet blij van b) kun je niet mee supersearchen.
En van mij hoeft al dat supersearch gebeuren niet zo. Vooral niet aangezien ik er wel voor betaald heb maar het rgeelmatig plat ligt. We hebben zelfs een periode gehad van ongeveer een maand ofzo dat NewsLeecher niet te gebruiken was vanwege een of andere terugkoppeling (kopieer beveiliging) naar de site terwijl die er dus uit lag. Dat zijn van die praktijken, daar houd ik niet zo van.
Pan kan (als je tenminste de unstable 0.97 download) ook NZBtjes gebruiken om te downloaden. Dan is er dus weinig verschil in basis functionaliteit. Ware het niet dat Pan dus native onder zowel Windows als Linux draait (dat kan je met NewsLeecher dus wel vergeten) je kan daar dus NZBs mee inhalen en gewoon als usenet mail programma gebruiken. Dat laatste is iets waar ze bij NewsLeecher wel mee bezig zijn maar het is allemaal nog erg knullig. NewsLeecher is echt de kLibido van Windows zeg maar.
Voor PAR2 heb je gPar2:
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=30568 (niet vergeten om de libpar2 mee te nemen, die heeft gpar namelijk nodig)
Voor de versie van Pan die NZBtjes kan inhalen:
http://pan.rebelbase.com/download/En verder even uit de synaptics unrar (non-free is toch wel het beste gezien de rar archieven op usenet) installeren. Dan kan je par2 laten verifieren en eventueel repareren en met een enkele rechter muisklik op het eerste archief van een geschakelde rar collectie alles uitpakken.
Overigens bij Pan praten ze in 0.97 niet over importeren van NZB maar importeren van tasks. En de server GUI is vanwege bepaalde restricties gelocked op maximaal 4 maar als je die dus in je .pan2 map in de servers.xml aanpast dan kun je wel gewoon met meer dan 4 connecties downloaden. (tipje van de programmeur

)
Verder vraag ik mij af waar MichelB die par2 repo spullen vandaan haalt... voor zover ik heb gekeken gisteren zag ik geen gPar2 of iets dat in de buurt kwam. gPar2 heeft trouwens gewoon debian pakketten net als Pan dus installeren is een Breeze in Dapper en Breezy :-D