Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Aanpassen van processorsnelheid niet ondersteund  (gelezen 1050 keer)

Aanpassen van processorsnelheid niet ondersteund
« Gepost op: 2008/02/07, 08:18:42 »
Na het toevoegen van het item " processorsnelheid"  aan mij paneel krijg ik de volgende melding:"Het is niet mogelijk om de processorsnelheid uw computer te veranderen. Het kan zijn dat uw computer niet juist is geconfigureerd of dat de hardware aanpassingen van de processorsnelheid niet ondersteunt."
Wat moet ik daarmee? Graag jullie reacties.
Gegroet, Erik

Offline darko

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/07, 09:06:40 »
Dit is bedoeld voor met name laptops om te kiezen tussen optimale snelheid en minder snel, maar energie-zuiniger. Maar  dan moet je hardware het schakelen van processorsnelheid wel ondersteunen.
Heb je redenen om aan te nemen dat je hardware dit ondersteunt.

Ik kan me herinneren dat zoiets in de help stond; want ik had 'm ooit op een paneel geplakt in de veronderstelling dat het de processmonitor was.

Offline darko

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/07, 09:08:11 »
Een linkje met verhaaltje in Nederlands mocht het niet in de help staan met de kreet die de CPU moet ondersteunen:
http://ubuntastic.wordpress.com/2007/08/30/cpu-frequency-scaling/

« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/07, 09:08:48 »
Ik was eigenlijk gewoon wat aan het uitproberen en toen verscheen de melding. Maar ik begrijp nu dat het alleen voor laptops bedoeld is en ik heb een desktop dus niks aan de hand lijkt me.

Offline darko

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/07, 09:29:09 »
Volgens mij stopt Intel die speedstep technologie ook wel in desktops of zijn het van plan. Maar het is in ieder geval niet standaard en er is niks mis met je hardware of Ubuntu configuratie.