Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: pppoeconfig  (gelezen 1050 keer)

Offline bwman

• Lid
pppoeconfig
« Gepost op: 2007/10/05, 00:55:25 »
graag meer info over dit stukje software,moet een modem gaan installeren bij iemand en bij het nalezen hier op de site kom ik regelmatig dit woord tegen wat is het en hoe laat ik het werken en waar vind ik het? is voor een adsl modem met netwerkkabel. pc staat met Ubuntu in dualboot met xp. merk modem weet ik nog niet.

ps hij heeft nog geen internet ook niet op de xp zijn oude modem is stuk gegaan en toen ik ubuntu erop zette heeft ie enkel bij mij thuis via telenet op het internet geweest, moet ik dan nog iets anders aanpasssen of hoe werkt dit alles.
firefighter is not something you do..........
                                         its something you are
nexus 5,  huawei P9 lite, Nokia 7 plus , mint cinamon,
Saab enthousiast

pppoeconfig
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/05, 08:27:43 »
Je moet eerst even bekijken of je echt een pppoe-modem hebt. Die krijgen de authenticatie mee vanop de pc. Er zijn ook ethernetmodems die zichzelf aanmelden. Die zijn iets duurder, maar ook wat gebruiksvriendelijker. Die configureer je meestal in een webbrowser.

Voor een pppoe-modem doe je het volgende:

Je opent een terminal en typt het commando pppoeconf in. Ik ben niet zeker of je dit met sudo moet doen, maar daar ben je snel achter.

Het programma laat je een aantal keuzes en instellingen maken en op het einde ben je online. Bij mij was het een koud kunstje. Ik liet overal de default opties staan en vulde onderweg mijn gebruikersnaam en paswoord in en klaar was ik.

Offline bwman

• Lid
pppoeconfig
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/05, 12:00:39 »
vanavond zal ik eens kijken hoe of welke modem het is,dat van de pppoe vind ik wel terug in de gebruiksaanwijzing hopelijk.ben niet zo thuis met inbel modems voor adsl, ben eigenlijk te veel verwend met telenet
je plugt in en alles werkt.maar we doen ons best ,ubuntu heeft me nog niet in de steek gelaten,hopelijk nu ook niet.

thx voor de reactie al
greets Chris
                                         its something you are
Saab enthousiast

swiggy

• Gast
pppoeconfig
« Reactie #3 Gepost op: 2007/10/05, 21:21:14 »
het is een pppoe modem maar moet ik dan nog een pakket downloaden of zo want het lukt niet. ik heb geen internet daar dus dat is moeilijk als ik iets moet downloaden of zo .als iemand een idee heeft hoor ik het heel erg graag liefst met een stap voor stap uitleg want ik ben niet zo handig in dit soort dingen ;)

greeetsss

pppoeconfig
« Reactie #4 Gepost op: 2007/10/05, 21:33:54 »
Met de live-cd kan je pppd en pppoeconf installeren.

Offline bwman

• Lid
pppoeconfig
« Reactie #5 Gepost op: 2007/10/05, 22:17:00 »
en dan neemt ie dat automatisch mee als ik de live uitzet? lijkt makkelijker in windows moest ik enkel scarlet invullen gebruikersnaam en wachtwoord en dat was dat ,of zie ik dat verkeerd.
                                         its something you are
Saab enthousiast

Offline bwman

• Lid
pppoeconfig
« Reactie #6 Gepost op: 2007/10/05, 23:58:34 »
oei euro valt laat , bedoel je dat ik via de live cd in te steken en dan via synaptic aanduid dat ik de software via de cd download of zie ik het verkeerd .
                                         its something you are
Saab enthousiast