Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: purgen???  (gelezen 1196 keer)

Offline neusje80

• Lid
purgen???
« Gepost op: 2007/09/24, 22:25:53 »
bij software verwijderen installeren

melding is :
----------------
If you installed it from the VMware website, please remove it by running vmware-uninstall.pl before proceeding.

If it was installed through Ubuntu, you must purge (completely remove) the old package.
------------------

Ik heb dus de player verwijderd, daarna wilde ik dus de server installeren, maar krijg dus deze melding
Ubuntu User no. 17620

Offline siegi

• Lid
purgen???
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/24, 22:28:42 »
sudo dpkg --purge vmware-player
Optie volledig verwijderen synaptic
sudo apt-get remove --purge vmware-player
Betekent dat de config bestanden ook mee verwijderd worden.
Normaal gezien is dit niet het geval.  
Let op purge wist wel niet de config bestanden uit je home dir alleen de algemene /etc bv

Offline neusje80

• Lid
purgen???
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/24, 22:57:50 »
bovenstaande gedaan, nu krijg ik nog een volgende

--------
W: GPG error: http://packages.medibuntu.org feisty Release: The following signatures couldn't be verified because the public key is not available: NO_PUBKEY 2EBC26B60C5A2783
W: GPG error: http://3v1n0.tuxfamily.org dapper Release: The following signatures couldn't be verified because the public key is not available: NO_PUBKEY 2D6CFB44DD800CD9

---------
Ubuntu User no. 17620

Offline siegi

• Lid
purgen???
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/25, 17:56:27 »
Deze error is eigenlijk niet erg, Je kunt nog steeds pakketen installeren.  Alleen betrouwd hij ze nog niet.
Je zou de key kunnen toevoegen.
De manier om ze toe te voegen staat normaal op de plaats waar je de lijn hebt gevonden die je daar toegevoegd hebt.
Maar een ding snap ik niet draai je nu feisty of dapper? Want je hebt voor beide een lijntje toegevoegd.

Offline neusje80

• Lid
purgen???
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/25, 21:17:49 »
ik draai 7.04 feisty dus

kan ik beter die verwijzing naar dapper verwijderen? en hoe doe ik dat?
Ubuntu User no. 17620

Offline siegi

• Lid
purgen???
« Reactie #5 Gepost op: 2007/09/25, 21:27:48 »
wget -q http://packages.medibuntu.org/medibuntu-key.gpg -O- | sudo apt-key add - && sudo apt-get update
Zo haal je de error voor feisty weg.

Hoe heb je ze zelf toegevoegd?  dan kan ik ook een gemakkelijke manier verzinnen om ze weer te verwijderen

Offline ds500ss

• Lid
purgen???
« Reactie #6 Gepost op: 2007/09/25, 22:02:16 »
systeem > beheer > softwarebronnen
een na laatste tabblad

Offline neusje80

• Lid
purgen???
« Reactie #7 Gepost op: 2007/09/25, 22:39:39 »
Citaat van: siegi
wget -q http://packages.medibuntu.org/medibuntu-key.gpg -O- | sudo apt-key add - && sudo apt-get update
Zo haal je de error voor feisty weg.

Hoe heb je ze zelf toegevoegd?  dan kan ik ook een gemakkelijke manier verzinnen om ze weer te verwijderen
Tja ik geloof best dat ik het toegevoegd heb, ik ben nogal een newbie;) en ik volg hier en daar nogal wat tips in het forum en dan gebeurt er nog wel eens wat ( schaam schaam)
Ubuntu User no. 17620

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
purgen???
« Reactie #8 Gepost op: 2007/09/25, 23:39:23 »
Citaat van: neusje80
Tja ik geloof best dat ik het toegevoegd heb, ik ben nogal een newbie;) en ik volg hier en daar nogal wat tips in het forum en dan gebeurt er nog wel eens wat ( schaam schaam)
Schaam je niet, hoor. Lekker knoeien en uitproberen, zo leer je. Met vallen en opstaan, maar dat is de beste leerschool. Zo heb ik het ook geleerd.

Ach, wat kan er nou helemaal gebeuren? Als de zaak totaal verknoeid is: binnen een uur heb je een brandschone nieuwe installatie!  :-)

Offline neusje80

• Lid
purgen???
« Reactie #9 Gepost op: 2007/09/26, 08:30:31 »
Citaat van: pjotr123
Citaat van: neusje80
Schaam je niet, hoor. Lekker knoeien en uitproberen, zo leer je. Met vallen en opstaan, maar dat is de beste leerschool. Zo heb ik het ook geleerd.

Ach, wat kan er nou helemaal gebeuren? Als de zaak totaal verknoeid is: binnen een uur heb je een brandschone nieuwe installatie!  :-)
Dat was ongeveer mijn werkwijze bij windows met een unattended  versie, maar ik wilde het nu wat rustiger aan doen ;)
Ubuntu User no. 17620