Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: muziek cd's op de computer zetten  (gelezen 5899 keer)

Offline Soul-Sing

• Lid
muziek cd's op de computer zetten
« Reactie #25 Gepost op: 2007/09/23, 12:13:08 »
mcgyver:
Citaat
Reekje weet niet waar soundjuicer zijn files heeft gezet
het gaat over, en bekijk het screenshot goed, kaudiocreator. @vis antwoordt terecht:
Citaat
Je kunt de lokatie vinden en ook wijzigen in het volgende scherm:

Ga naar Settings -> Configure Kaudiocreator -> Ga dan naar onderste icoon "Encoder" -> En klik op de knop "Wizard" achter Location. Hier zie je de locatie waar alles wordt opgeslagen en kun je ook veranderen.
het gaat niet over soundjuicer. hoe vaak hem dat ook wordt aangeraden door iedereen.

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #26 Gepost op: 2007/09/23, 12:14:31 »
Even tot tien tellen mcgyver, dan komt het goed...

Als ik deze draad nog overlees, is het volgende aan de hand:
- reekje vraagt om goed rip-programma voor ogg's
- de eerste reactie is kaudiocreator
- reekje gaat er mee aan de gang, maar kan zijn files niet terugvinden
- vis geeft een aanwijzing
- in de tussentijd wordt diverse malen soundjuicer geroepen (zou ik ook gedaan hebben, maar ik heb dit op zijn beloop gelaten)
- vervolgens kom jij met de opmerking dat het niet kies is andere programma's aan te raden als oplossing voor een specifiek probleem

Eigenlijk is er geen probleem, maar jij veronderstelt anders: "Reekje weet niet waar soundjuicer zijn files heeft gezet.". reekje gebruikt kaudiocreator (voor zover ik dat kan beoordelen uit de antwoorden) en geen soundjuicer; reekje heeft nog niet gekeken naar de oplossing van vis, althans, hij heeft dit niet gemeld.

Verder vind ik dat je volledig gelijk hebt: niet andere programma's aanraden als iemand een specifiek probleem heeft, wel als er een open vraag wordt gesteld.

EDIT: leoquant is me 1 minuut voor...

Offline mcgyver

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2007/09/23, 12:40:35 »
@leo: Sorry EN mijn excuses. Je hebt op je laatste punt gelijk, het gaat idd niet over Soundjuicer. Toch vind ik dat men (ik zeg niet wie, want daar gaat het mij niet om) dan moet uitleggen waar zijn files zijn voordat er WEER een ander programma wordt aangeraden.

@Markba en ieder ander:

Ik erger me nog met de regelmaat van de klok aan antwoorden hier.

Veel kan voorkomen worden door enkele simpele regels:

- Als je een antwoord geeft, vergeet dan niet hoe moeilijk het voor jou was toen JIJ begon
Velen gaan er van uit dat de vrager meer weet dan hij werkelijk weet. Als het voor beginners echt zo simpel was, was dit forum niet zo barstensvol vragen. Overstappen naar Ubuntu is als emigreren naar China. Nieuwe baan, nieuwe school, ander verkeer, de taal niet machtig. Help de mensen met simpele kleine stapjes

- Als iemand een vraag stelt geef hem een simpel antwoord.

- Als het probleem niet duidelijk is, stel eerst een paar vragen voor je antwoord geeft.

- Raad niet iets moeilijks aan als er iets simpels is.

- Als iemand reeds helpt, kom er zo min mogelijk tussen.

- Als je iets uitlegt, doe het dan stap voor stap. Zo is de kans op fouten minimaal. Het lijkt langer, maar uiteindelijk ben je minder tijd kwijt. Bovendien kunnen anderen die later ook met hetzelfde probleem worstelen er ook mee uit de voeten.

Ik heb de afgelopen tijden best wel een aantal mensen gemailed of gebeld (of zij mij) om ze met hun probleem te helpen. Vaak zeggen ze: "is het zo makkelijk? Waarom wordt het dan zo moeilijk uitgelegd?", maar ook vaak: "hoe konden ze (het forum) verwachten dat ik dit deed zonder gedetailleerde uitleg?"

Sommige dingen moet je gewoon een paar keer gedaan hebben voor je het begrijpt en zelf kan.

Ik kon best goed in windows partitioneren, toch heb ik in mijn beginperiode met Ubuntu zeker 40 keer geherinstalleerd en gepartitioneerd (in 1 maand tijd) voor ik door had hoe het zat. Een goede simpele hier uitleg had me veel tijd, moeite en slapeloze nachten bespaard.

Ik wil voorkomen dat anderen hier ook het wiel moeten uitvinden.

Offline reekje

• Lid
    • http://www.reekje.nl
« Reactie #28 Gepost op: 2007/09/23, 12:59:41 »
Ik heb kAudio creater gebruikt, om dat ik die al op mijn comp heb staan, maar ik wil Soundjuicer  wel zoeken en anders wel installeren.

Welke is het makkelijkst, vor een beginner?
Dan ga ik die gebruiken, en daar blijf ik dan bij.

Hoera
Ik heb Soundjuicer gevonden, die blijkt altijd automatiche op te starten met cd afspelen, ik luister nou naar een cd.

IK ga die nu gebruiken vor rippen.
eerst effen het menu dor zoeken waar wat zit, kom ik er niet uit dan , stel ik wel ergens hier een vraag.

Dank jullie allemaal

reekje