Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Alles over Evolution mail (weten of te weten komen)  (gelezen 1422 keer)

Offline Teun

• Lid
Alles over Evolution mail (weten of te weten komen)
« Gepost op: 2008/07/22, 16:56:24 »
Graag vraag ik aan mensen wat ze inmiddels allemaal weten van evolution mail.
Maar eerst wil ik graag weten waar evolution haar bestanden wegschrijft in ubuntu.
Dat wil k graag weten omdat mijn notebook is gecrast; stomme uitdrukking) is vastgelopen op een regel van grub error 18.
Nu heb ik die schijf er uit gehaald en via usb aangesloten. Ik kom nu in alle mappen en trek er alles af wat ik nodig heb.,
Alleen ik kan niet vinden waar de emailtjes staan en de adresboeken.
Natuurlijk maak ik wel een kopie van de hele schijf, zodat ik er weer mee verder kan werken.
Ik heb nog andere vragen over Evolution mail.
Dat is namelijk de instellingen die mogelijk zijn bij het instellen van een nieuw email adres.
Server type en authentication type. Wat je daar allemaal kan instellen, daar wil ik graag wat meer over weten.
Als je adressen weet over nederlandse documentatie, zet die er dan bij.
Ik ga ook een les maken over email voor andere mensen over evolution mail.
Dus ik kan wel wat extra informatie gebruiken, dat scheelt mij weer een hoop werk.
Dank je wel.

Offline Nick1890

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/22, 17:08:01 »
De "Evolution User Manual 2.22" is te vinden op volgend internetadres:
http://www.gnome.org/projects/evolution/documentation.shtml

Zélf heb ik die nog nooit bekeken, maar misschien je daar wel in wat je zoal zoekt.
PackardBell Notebook E3//Athlon XP-M 2000+//768Mb RAM//S3 Graphics//HD 100GB//Award BIOS: 09/10/03//DualBoot: Ubuntu 8.04.3 & WinXP Pro.
Selfmade PC//Athlon XP 2200+//1028Mb RAM//ATI 9600 128 MB//HD1 80GB//HD

« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/22, 17:15:29 »
Kun je navigeren in de terminal tot in je eigen home-map, dus /home/jouwgebruikersnaam ?

Zo ja, doe daar dan volgend commandotar -cvzf evolution-backup.tar.gz .evolution .gconf/apps/evolution .gnome2_private/EvolutionNu heb je die bestanden van evolution, inclusief e-mails en instellingen, ingepakt.
Copieer dit bestand naar een USB-stick of via Locaties naar de home-map van je nieuwe gebruikersnaam.
Navigeer nu terug in de terminal naar je nieuwe home-map, dus op die nieuwe schijf, bvb /home/nieuwegebruikersnaam.
Doe daar dantar xzf evolution-backup.tar.gzDit heeft mij een jaar of wat geholpen om alles van een oude home naar een nieuwe te verplaatsen, inclusief de mailtjes in de prullenbak en de wachtwoorden van je accounts.  Je kunt evolution terug opstarten en je mail ophalen...
Als alles goed gegaan is en er bvb ondertussen geen nieuwe plaatsen zijn verzonnen om die dingen weg te zetten...

Succes

PS: dit is met dank aan thijssie
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Teun

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/22, 21:26:07 »
Citaat van: Nick1890
De "Evolution User Manual 2.22" is te vinden op volgend internetadres:
http://www.gnome.org/projects/evolution/documentation.shtml

Zélf heb ik die nog nooit bekeken, maar misschien je daar wel in wat je zoal zoekt.
Hele goede link. Het pdf bestand is ook erg groot !
Bedankt

Offline Teun

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/21, 20:54:00 »
Nog een internet adres er bij

Evolution voor beginners
http://wiki.ubuntu-nl.org/Email_Evolution

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/22, 16:42:07 »
Voor het backuppen van de data heeft evolution nu een "ingebouwde" functie (File - Backup settings). Wat Evolution dan voor je doet komt neer op exact hetzelfde wat Prosper via terminalcommandos doet.