Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Probleem bij inloggen Kubuntu 7.04  (gelezen 1058 keer)

Jonny2x4

• Gast
Probleem bij inloggen Kubuntu 7.04
« Gepost op: 2007/09/14, 09:12:31 »
Dag allemaal, ik heb een probleem bij het inloggen op mijn Kubuntu 7.04 laptop. Nadat ik mijn wachtwoord heb ingevuld lijkt alles goed te gaan, het beeld gaat even naar zwart maar daarna krijg ik het inlogscherm weer te zien. Er wordt geen foutmelding gegeven. Ik heb gisteravond een update geïnstalleerd, iets van Kerberos, dus ik gok dat het daar aan ligt. Enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/14, 09:17:17 »
Citaat van: Jonny2x4
Dag allemaal, ik heb een probleem bij het inloggen op mijn Kubuntu 7.04 laptop. Nadat ik mijn wachtwoord heb ingevuld lijkt alles goed te gaan, het beeld gaat even naar zwart maar daarna krijg ik het inlogscherm weer te zien. Er wordt geen foutmelding gegeven. Ik heb gisteravond een update geïnstalleerd, iets van Kerberos, dus ik gok dat het daar aan ligt. Enig idee hoe ik dit kan oplossen?
kun je in je grub nog een andere kernel proberen? probeer die eens.

Jonny2x4

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/14, 09:25:12 »
Ja maar dat hielp niet.

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/14, 09:55:29 »
log in via de recovery mode: in de terminalomgeving: sudo apt-get clean.
waarsch. is je schijf vol.

Jonny2x4

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/14, 10:14:47 »
Citaat van: leoquant
log in via de recovery mode: in de terminalomgeving: sudo apt-get clean.
waarsch. is je schijf vol.
Uitgevoerd, maar het heeft niet geholpen.

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2007/09/14, 13:32:45 »
misschien dat de: USN-511-2: Kerberos vulnerability
update je systeem om zeep heeft geholpen "(zie je eerste item). is wel curieus....daarom vroeg ik je met een andere kernel op te starten.

Jonny2x4

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2007/09/14, 13:47:19 »
Kan ik via de recovery mode deze update verwijderen of naar een vorige system state gaan?

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2007/09/14, 14:15:09 »
Citaat van: Jonny2x4
Kan ik via de recovery mode deze update verwijderen of naar een vorige system state gaan?
geen idee, goede vraag eigenlijk. maar sommige updates zijn ingebed in de kernel. het lijkt me niet dat deze verwijderbaar zijn....

Jonny2x4

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: 2007/09/14, 15:59:30 »
Ik heb het probleem opgelost. Via het commando df kwam ik erachter dat mijn /home helemaal vol was. Je had dus gelijk toen je dacht dat mijn schijf vol was. Ik heb deze info trouwens gevonden op http://kubuntuforums.net/forums/index.php?topic=3082808.0

Het lijkt erop dat dit probleem dus vaker voorkomt. Wel belachelijk dat je niet meer kunt inloggen als je schijf vol is, je zou op z'n minst een foutmelding verwachten. In ieder geval bedankt voor de hulp!

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2007/09/14, 16:30:55 »
Citaat
Het lijkt erop dat dit probleem dus vaker voorkomt. Wel belachelijk dat je niet meer kunt inloggen als je schijf vol is, je zou op z'n minst een foutmelding verwachten
volgens mij wordt daar aan gewerkt achter de schermen. ps goed dat het is opgelost. :)