Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vreemd gedrag SSH  (gelezen 856 keer)

wr19026

• Gast
Vreemd gedrag SSH
« Gepost op: 2007/08/17, 21:33:20 »
Ik kan in m'n terminal netjes via ssh inloggen op een andere machine. Als ik dan de verbindig verbreek (via "exit") . kan ik ineens geen nieuwe ssh verbinding meer opstarten. Niet naar een andere maar ook niet naar dezelfde machine. In de terminal krijg ik geen (fout)melding.

Uitloggen en opnieuw inloggen lost het op, maar is wel erg onhandig en omslachtig. Putty heeft trouwens hetzelfde gedrag vertoond.

Om de verbinding te maken gebruik ik trouwens keyfiles, die in de standaard Sleutelbos opgeslagen zijn.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? (Ik gebruik Feisty)

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Vreemd gedrag SSH
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/18, 04:21:42 »
Kijk eens in de systeemmonitor of er niet ergens een los ssh proces nog loopt? Let dan wel op als er op die computer ook een ssh server draait.
Heb je ook andere problemen met de sleutelbos?

Kan je er iets over terugvinden in /var/log/ ?

wr19026

• Gast
Vreemd gedrag SSH
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/18, 21:59:24 »
Citaat van: Johanvd
Kijk eens in de systeemmonitor of er niet ergens een los ssh proces nog loopt? Let dan wel op als er op die computer ook een ssh server draait.
Heb je ook andere problemen met de sleutelbos?

Kan je er iets over terugvinden in /var/log/ ?
1. Er draaien geen andere ssh processen (ps -ef | grep ssh)
2. Andere problemen met de sleutelbos? Niet dat ik weet. Ik geef één maal het wachtwoord in en dan doet 'ie het ook perfekt
3.  Zal ik eens naar kijken, zit me morgen toch een paar uur op Schiphol te vervelen :)