Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: windows live hotmail configureren onder thunderbird  (gelezen 8859 keer)

windows live hotmail configureren onder thunderbird
« Reactie #25 Gepost op: 2007/08/22, 14:37:08 »
Citaat van: marco1800
Hallo Oemata bedankt, ik heb post-it 22,  goed gevolgd en heb de extensies, webmail en hotmail goed kunnen downloaden. Nu naar stap drie, mijn windows live account onder thunderbird configureren. Ik wil een nieuwe identiteit creeren met een eigen post vak in(want ik heb al een andere e-mail onder thunderbird). Als je aanklikt nieuwe account maken, zal ik dan een afzonderlijk post vak in hebben?
Je kunt tijdens het aanmaken van een account aangeven, of dat account een eigen postvak krijgt, of gebruik moet maken van de "lokale postvak in". Selecteer "eigen postvak" (ofzoiets) en dan komt het goed.
Zoals je zegt: met meerder accounts is het veel prettiger dat elk account eigen postvakken hebben, omdat je mail dan al direct gescheiden hebt.

Offline marco1800

• Lid
« Reactie #26 Gepost op: 2007/08/22, 14:45:30 »
Sisosteven, bedankt, ik zie dat je  globaal postvak moet uitvinken. Ik wacht nu op iemand die mij de juiste instellingen kan geven. Want boven dat vinkje van postvak vraagt thunderbird mij al de naam van de inkomende server en het type (POP 3 of IMAP).

Wie kan mij alle instellingen geven?
Laptop BTO 16 Gb Ram / Core I5 8265U
120 Gb SSD M.2 / 500 GB SSD
Ubuntu 22.04 LTS

Offline marco1800

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2007/08/22, 17:41:57 »
Ik heb de instellingen goed gevonden onder #2. Ik heb alles ingegeven en als ik de mail wil ophalen krijg ik volgende melding : kon niet verbinden met de localhost; de verbinding werd geweigerd.

Iemand idee wat er mis zou kunnen zijn?
Ubuntu 22.04 LTS

« Reactie #28 Gepost op: 2007/08/22, 19:32:35 »
ergens een foute configuratie

ik zou uw poorten van de extensies boven de 1024 zetten...

ga naar extra -> addons, kies dan de webmail extensie en voorkeuren...zet pop op 1025 en smtp op 1026...verander deze poorten dan ook op de andere plaatsen waar deze moeten wworden ingeven (ergens bij uw accountinstellingen ofzo) even thunderbird herstarten en dan zou het moeten lukken als ge allles goed hebt ingesteld...

« Reactie #29 Gepost op: 2007/08/22, 23:28:57 »
Citaat van: marco1800
Ik heb de instellingen goed gevonden onder #2. Ik heb alles ingegeven en als ik de mail wil ophalen krijg ik volgende melding : kon niet verbinden met de localhost; de verbinding werd geweigerd.

Iemand idee wat er mis zou kunnen zijn?
- Doe eerst wat Nunslaughter zegt

En verder:

- Verzeker je ervan, dat je wachtwoord klopt

En dan:

- ik heb dat ook soms met andere accounts (zonnet)
dit heeft een oorzaak ofwel bij de server (die kan op dat moment gewoon te druk zijn) of aan een wachtwoord. Meestal geef ik opnieuw het wachtwoord en dan gaat het weer goed.

Offline marco1800

• Lid
« Reactie #30 Gepost op: 2007/08/23, 07:41:45 »
Bedankt Numslaughter, ik heb de poorten verandert in 1025, en 1026 en gelukt! De datum onder je windows live account, komt dezelfde dag  niet  op je webmail en als je dan je berichten gaat ophalen heb je mails zonder datum in je postvak in bij thunderbird. Is hier  een oplossing voor bij instellingen van je windows live account? Op wat moet de tijd daar ingesteld staan? Onder  Brussel GMT of Universel GMT?

Verder bemerk ik ook dat als je mail verstuurd vanuit webmail deze niet terecht komen in verstuurde mails onder thunderbird. Ik heb een gmail account onder evolution en daar kan dat wel, ook omgekeerd een mail versturen vanuit evolution, staat dan ook onder je webmail bij gmail. Is er hiervoor een oplossing?

Maar alles bij mekaar ben ik toch erg tevreden hoor! Aan allen die meewerkten bedankt, voor de moeite!
Ubuntu 22.04 LTS