Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: schoon houden systeem  (gelezen 884 keer)

Offline glupper68

  • Lid
schoon houden systeem
« Gepost op: 2007/08/07, 21:13:42 »
Misschien een stomme vraag, maar toch:

Gebruikt linuxsysteem een register wat op zijn tijd eens opgeschoond moet worden?
Zoja, welk programma wordt hiervoor dan gebruikt?
Intel Pentium  Core 2 duo 2.66 ghz, geheugen 4 gig, Grafische kaart  NVidia GeForce 7050, geluid  Realtek High Definition audio, Router Linksys 54 Mbps WRT54GL wireless

Ubuntu 11.04

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
schoon houden systeem
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/07, 21:24:15 »
Linux heeft alleen een centraal mini-register met de hoogstnodige beperkte hardware-info e.d.  Verder zitten de instellingen van de programma's Godzijdank niet in een centraal register (zoals bij Windows)!

Elk programma heeft een verborgen map (met een . ervoor, dan is-ie verborgen, bijvoorbeeld .mozilla voor Mozilla Firefox) in de home-map van de gebruikers. Daarin staat een configuratie-bestandje (tekstbestandje) met de instellingen van het progje in kwestie. Verwijder je het progje en daarna diens verborgen mapje, dan kan er sowieso geen vervuiling ontstaan.

Een centraal register (kwetsbaar, vervuiling) is misschien wel het slechtste idee van Microsoft na Active X.

Groet, Pjotr.

Offline glupper68

  • Lid
schoon houden systeem
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/07, 21:47:45 »
okay Pjotr, bedankt!
Intel Pentium  Core 2 duo 2.66 ghz, geheugen 4 gig, Grafische kaart  NVidia GeForce 7050, geluid  Realtek High Definition audio, Router Linksys 54 Mbps WRT54GL wireless

Ubuntu 11.04

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
schoon houden systeem
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/07, 21:56:04 »
Graag gedaan! Wat zit Linux mooi in elkaar, hè!  :-)

Offline glupper68

  • Lid
schoon houden systeem
« Reactie #4 Gepost op: 2007/08/07, 22:17:07 »
Yup, ik gebruik nu sinds een maand Ubuntu en kom eigenlijk niet meer in Windows terecht. Is alleen voor de vrouw en kids.
Nu nog even het systeem leren kennen en gebruiken. Ik ben ooit met DOS begonnen, dus dit moet me zeker gaan lukken.
Intel Pentium  Core 2 duo 2.66 ghz, geheugen 4 gig, Grafische kaart  NVidia GeForce 7050, geluid  Realtek High Definition audio, Router Linksys 54 Mbps WRT54GL wireless

Ubuntu 11.04

Offline wutnubu

  • Lid
schoon houden systeem
« Reactie #5 Gepost op: 2007/08/08, 06:56:34 »
Citaat van: glupper68
Yup, ik gebruik nu sinds een maand Ubuntu en kom eigenlijk niet meer in Windows terecht. Is alleen voor de vrouw en kids.
Je moet wel erg veel van ze houden zeg.... ;)