Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: adobe reader  (gelezen 1709 keer)

Offline patrick

• Lid
adobe reader
« Gepost op: 2007/07/27, 21:13:09 »
Als ik iets afprint vanuit adobe reader is het volledig onleesbaar, er staan enkel wat vage onleesbare tekens op.
Acer desktop met intel E5200 - 4Gb Ram - ATI RADEON HD3450 256Mb - 640Gb HD en 1 van 320 Gb.
Dual boot systeem met Ubuntu 11.04 32Bit en Windows 7 Ultimate 32Bit

Offline Soul-Sing

• Lid
adobe reader
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/27, 21:20:14 »
Citaat van: patrom
Als ik iets afprint vanuit adobe reader is het volledig onleesbaar, er staan enkel wat vage onleesbare tekens op.
er zijn hele goede pdf readers in de synaptic die nooit problemen geven.

Offline patrick

• Lid
adobe reader
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/27, 21:22:11 »
dewelke dan de enige die ik krijg is xpdf en dat is niet zo goed.
Acer desktop met intel E5200 - 4Gb Ram - ATI RADEON HD3450 256Mb - 640Gb HD en 1 van 320 Gb.
Dual boot systeem met Ubuntu 11.04 32Bit en Windows 7 Ultimate 32Bit

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
adobe reader
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/27, 21:22:29 »
Zoals de standaard geinstalleerde Evince....  Wat een heerlijke pdf-lezer. Zo simpel en eenvoudig te bedienen... Veel beter dan het complexe Adobe Reader.

Offline Soul-Sing

• Lid
adobe reader
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/27, 21:23:41 »
Citaat van: pjotr123
Zoals de standaard geinstalleerde Evince....  Wat een heerlijke pdf-lezer. Zo simpel en eenvoudig te bedienen... Veel beter dan het complexe Adobe Reader.
precies: adobe is groot, traag en complex.

Offline Typhoner

• Lid
    • http://typhoner.blogspot.com/
adobe reader
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/28, 11:12:25 »
onder KDE: zeker eens kPDF proberen

Offline Math.

• Lid
adobe reader
« Reactie #6 Gepost op: 2007/07/30, 16:37:26 »
Sorry hoor, maar ik ben het er niet helemaal mee eens dat pdf readers als Kpdf en Evince net zo goed, of zelfs nog beter zijn dan de Adobe Acrobat Reader. Kheb zowel vanuit Scribus als vanuit Adobe Indesign documenten gemaakt die met Evince/Kpdf of niet juist op het beeld werden weergeven, of niet juist werden afgedrukt. Ik moest altijd weer compromissen sluiten.

Ik bedoel hier NIET mee te zeggen dat ik voorstander ben van Adobe, in tegendeel, ik gebruik liever ook open source alternatieven, maar de Adobe Acrobat Reader is misschien wel wat trager, maar werkt echt helaas gewoon stukken beter dan Evince/Kpdf. Logisch, want Adobe weet natuurlijk hoe zijn programmatuur in elkaar steekt... *zucht*

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
adobe reader
« Reactie #7 Gepost op: 2007/07/30, 16:43:23 »
Adobe Acrobat Reader is sneller dan Evince, en ongeveer even snel als kPDF.
Evince en kPDF gebruiken achter de schermen echter wel dezelfde render engine: libpoppler (library van xpdf)

Ik heb gemerkt dat KGhostView wel een zeer correcte weergave geeft van zeer complexe PDF documenten,
maar de kwaliteit van het lettertype kreeg ik daar niet optimaal ingesteld... maar dat kan aan mij liggen.

Verder is Adobe Acrobat Reader momenteel best goed. Alleen jammer dat het niet zo stabiel is als kPDF imo.
Vooral de browserplugin crashed vaak op mijn computer, en dan moet je "acroread" killen om verder te kunnen...

En tjah, wat Math. zegt klopt ook. Acrobat Reader en de PDF-standaard werden allebei door Adobe ontwikkeld...
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Cobuntu

• Gast
adobe reader
« Reactie #8 Gepost op: 2007/07/30, 16:45:47 »
Ik gebruik ook Evince als PDF reader. Simpel, snel.. super. Nog geen dingen meegemaakt die verkeerd werden gelezen. Ik gebruik ook Scribus om PDF's te lezen.

Offline Math.

• Lid
adobe reader
« Reactie #9 Gepost op: 2007/07/30, 16:53:48 »
Citaat van: Cobuntu
Ik gebruik ook Scribus om PDF's te lezen.
???

Offline Math.

• Lid
adobe reader
« Reactie #10 Gepost op: 2007/07/30, 16:55:54 »
Cobuntu... in Scribus maak je PDF's. :P

Cobuntu

• Gast
adobe reader
« Reactie #11 Gepost op: 2007/07/30, 17:06:19 »
Klopt, maar je kunt ze ook bekijken ;)

Weet, het is gek.......