Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mapping local drives via VMware  (gelezen 699 keer)

R_1

• Gast
Mapping local drives via VMware
« Gepost op: 2007/07/27, 10:50:17 »
Hallo allen,

Ik heb op mijn laptop (win xp corp eng) VMware draaien. Binnen VMware heb ik een ubuntu desktop installatie draaien. Nu wil ik via ubuntu (in VMware) een mapping maken naar mijn c-schijf (dus mijn windows drive) zodat ik bestanden die in mijn windows omgeving opgeslagen zijn benaderen, denk hierbij aan ms office bestanden en openoffice bestanden.

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen.

Notitie: Ik ben nieuw met linix en dus ook ubuntu.

Alvast bedankt en vriendelijke groet,
R_1

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/27, 10:55:43 »
De Windowspartitie zal hda1 of sda1 heten. De eerste partitie (1) op de eerste harde schijf (a). Een veel logischere benaming dan de rommelige naamgeving in Windows....  :-)

Je kunt vanuit Linux bestanden op een NTFS-partitie (Windows) wel lezen en kopiƫren, maar niet wissen of ter plekke bewerken.

Groet, Pjotr.

R_1

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/27, 14:46:29 »
Maar is dit ook het geval als ik Ubuntu binnen een VMware sessie heb draaien? Dus het betreft hier geen dual-boot situatie maar een win xp mashine waarop ubuntu binnen vmware draait.

Als ik bijv. in file browser kijk zie het volgende:
Desktop
File system
Floppy drive

In /media zie ik cdrom0

Groet,
R_1