Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Financieel pakket  (gelezen 5998 keer)

Offline vis

• Lid
Financieel pakket
« Gepost op: 2007/07/20, 00:16:04 »
Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een programma waarbij ik mijn financien makkelijk kan bijhouden. Dus wil aangeven, dat ik bijvoorbeeld elke maand 50 euro aan internet betaal. Nu heb ik de volgende programma's geprobeerd, maar krijg ze op 1 of andere manier niet in het Nederlands? Ligt dat aan mij? Of zijn ze nog niet in het Nederlands? Weet iemand een programma, die dus mijn financien kan bijhouden en ook in het Nederlands is?

Ik heb geprobeerd:

GnuCash
Kmymoney
Homebank
Eqonomize!

Ik ben een KDE gebruiker, maar een gnome programma is natuurlijk ook goed.

Alvast bedankt voor de hulp.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Financieel pakket
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/20, 01:03:04 »
Ik heb geen idee of het in het Nederlands kan, maar je hebt ook nog Grisbi.

Gefeliciteerd met je verjaardag :)

Offline vis

• Lid
Financieel pakket
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/20, 01:23:35 »
Het programma ziet er goed uit, alleen krijg ik hem helaas niet in het nederlands. Hopelijk zijn er nog alternatieven in het Nederlands, anders moet ik misschien kijken naar een andere oplossing.

Offline patrick

• Lid
Financieel pakket
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/20, 07:54:28 »
Heb dit hier even op mijn werk getest wel op windows xp.
Als het in windows geinstalleerd was, was er menuitem om de taal te veranderen heb nederlands gekozen en alles was in het nederlands.
Ik weet niet of dit hetzelfde is bij ubuntu, want ik heb dat hier op het werk niet enkel thuis.
Acer desktop met intel E5200 - 4Gb Ram - ATI RADEON HD3450 256Mb - 640Gb HD en 1 van 320 Gb.
Dual boot systeem met Ubuntu 11.04 32Bit en Windows 7 Ultimate 32Bit

Financieel pakket
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/20, 08:26:00 »
Citaat van: patrom
Heb dit hier even op mijn werk getest wel op windows xp.
Als het in windows geinstalleerd was, was er menuitem om de taal te veranderen heb nederlands gekozen en alles was in het nederlands.
Ik weet niet of dit hetzelfde is bij ubuntu, want ik heb dat hier op het werk niet enkel thuis.
Eerlijk gezegd, ik geloof niet dat in XP dan alles nederlands was maar enkel de microsoft-programma's en eventueel enkele partners die nauw met microsoft samenwerken.

In ubuntu heb je hetzelfde: systeem > beheer > taalondersteuning

Maar als er voor een programma geen vertaling is, zal het programma niet vertaald worden.

Eigenlijk stel ik voor dat je zo'n programma zelf vertaal! Dat zou toch mooi zijn, niet? Terwijl doe je mee aan de Ubuntu-geest. Hierbij help je duizende Belgen en Nederlanders.
Hiervoor moet je een account maken in launchpad. Dan kijken of er één van die programma's beschikbaar is om te vertalen. 't Is wel eerst een beetje zoeken hoe je dit het beste doet, ik heb het zelf eens gedaan (5 maanden geleden). Je kan of via het rossetta platform gaan (maar dat vind ik niet zo handig) of je kan een bestandje downloaden en dit lokaal eerst vertalen en dan terug uploaden.

Offline patrick

• Lid
Financieel pakket
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/20, 08:34:00 »
Heb het nog eens nagekeken en ja alles is in het nederlands
hoe dat kan weet ik niet maar het is zo.
Acer desktop met intel E5200 - 4Gb Ram - ATI RADEON HD3450 256Mb - 640Gb HD en 1 van 320 Gb.

Financieel pakket
« Reactie #6 Gepost op: 2007/07/20, 08:43:58 »
Citaat van: patrom
Heb het nog eens nagekeken en ja alles is in het nederlands
hoe dat kan weet ik niet maar het is zo.
Ik stel voor dat we hier over  niet verder gaan discussiëren. Eerlijk gezegd gebruik ik al een half jaar geen XP meer...

Offline anko

• Lid
Financieel pakket
« Reactie #7 Gepost op: 2007/07/20, 12:46:20 »
Hoi Vis,

Ik ben zelf ook op zoek geweest naar zo'n pakketje en heb het niet gevonden. In ieder geval niet in het Nederlands en bovendien vind ik de wel gevonden pakketten te uitgebreid.
Onder XP gebruikte ik Davilex Offline. Dat vind ik en goed pakket.
Nu ben ik zelf maar begonnen zoiets te bouwen. (Ik schiet alleen niet erg hard op).
Wat ik aan het bouwen ben is 'webbased'. Ik heb daarvoor een LAMP geinstalleerd op mijn pctje en maak middels PHP webpagina's om te importeren e.d.
Het voordeel is dat dit dan ook op andere besturingssystemen kan draaien!

Op dit en andere fora is de vraag naar een nederlandstalig pakket al vaker gesteld, maar blijkbaar is er weinig belangstelling om er een te maken.

Mocht je zin hebben, dan kunnen we er misschien samen aan werken?

(Dan noemen we heb ubuntugeld :lol:)

Groet,
Anko
Als je denkt te weten dat de weg recht is, mis je de bocht.
lidnummer 3487(?)

Offline patrick

• Lid
Financieel pakket
« Reactie #8 Gepost op: 2007/07/20, 18:54:25 »
heb grisbi geinstalleerd vanuit synaptic en geinstalleerd.
als ik grisbi opstart is alles in het nederlands zonder dat ik iets moest aanpassen.
Ik werk met feisty fawn.
misschien heeft het iets te maken met de taalinstelling van ubuntu zelf.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Financieel pakket
« Reactie #9 Gepost op: 2007/07/20, 18:56:14 »
Je moet wellicht nog een paar NL taalpakketten installeren. Doe eens dit:
Systeem - Beheer - Taalondersteuning
Controleer of Dutch is aangevinkt in de talenlijst en of Dutch als standaardtaal is gezet.

Offline anko

• Lid
Financieel pakket
« Reactie #10 Gepost op: 2007/07/20, 19:04:52 »
Citaat
Grisbi can import accounts from QIF, OFX and Gnucash files.
Hiermee kan ik niets omdat ik dat niet als exportmogelijkheid heb bij mijn bank. (ING)
Als je denkt te weten dat de weg recht is, mis je de bocht.
lidnummer 3487(?)

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Financieel pakket
« Reactie #11 Gepost op: 2007/07/20, 19:05:02 »
Toen ik nog Windows gebruikte vond ik Offline Rekening Overzicht (www.orov.nl) een geweldig programma.
Direct alle bij- en afschrijvingen importeren is echt geweldig.
Jammer dat het niet werkt met wine in Linux :(

Een goede vervanger die ook makkelijk kan importeren ben ik nog niet tegengekomen.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Financieel pakket
« Reactie #12 Gepost op: 2007/07/20, 19:23:34 »
Dat zou helemaal mooi zijn :)

Financieel pakket
« Reactie #13 Gepost op: 2007/07/20, 20:31:45 »
Gelukkige verjaardag ;)

Financieel pakket
« Reactie #14 Gepost op: 2007/07/20, 21:15:53 »
Acemoney; werkt met Wine redelijk goed. http://www.mechcad.net/products/acemoney/
Is (ook) in het Nederlands.

Geïmporteerde gegevens (Postbank; *.csv formaat) zet ik in XP om in *.qif m.b.v.  MT2OFX; dit laatste werkt helaas niet onder Linux. Zie http://www.xs4all.nl/~csmale/mt2ofx/nl/index.htm

Offline vis

• Lid
Financieel pakket
« Reactie #15 Gepost op: 2007/07/21, 14:05:18 »
@Johanvd en patrom

Grisbi: Ziet er goed uit en is idd onder windows in het Nederlands. Ik heb de ontwikkelaar een mailtje gestuurd over de linux versie, zodra ik bericht heb, dan vermeld ik het hier.

@Dadio

Ik ben ook bereid om zelf een programma te vertalen, alleen moet ik dan even bekijken welke dan het meeste wordt gebruikt. Ik heb wel geizen, dat er een vertaling komt voor eqonomize op launchpad, maar de versie die vertalingen aan kan, is niet beschikbaar voor Feisty, maar wel voor Gutsy.

@anko

Je krijgt nog een email terug van mij :-)

@Pjotr123

Heb ik gedaan, maa wil niks helpen.

@arie

Ik zal deze mensen ook even een mailtje sturen!

@ R Smit

Deze houdt ik zeker even in gedachten, mochten de andere programma's niet werken. Ben zelf namelijk niet echt dol op wine (persoonlijke mening).

Offline slowfox

• Lid
Financieel pakket
« Reactie #16 Gepost op: 2007/07/21, 14:29:50 »
Citaat van: R Smit
Acemoney; werkt met Wine redelijk goed. http://www.mechcad.net/products/acemoney/
Is (ook) in het Nederlands.

Geïmporteerde gegevens (Postbank; *.csv formaat) zet ik in XP om in *.qif m.b.v.  MT2OFX; dit laatste werkt helaas niet onder Linux. Zie http://www.xs4all.nl/~csmale/mt2ofx/nl/index.htm
macro in open office zet deze gegevens ook om van *.scv naar bv *.qif zie
http://xl2qif.chez-alice.fr/calc2qif_en.php

Offline vis

• Lid
Financieel pakket
« Reactie #17 Gepost op: 2007/07/21, 14:32:51 »
Dit maakt het programma onder wine toch wel erg intressant. Ik wacht nog even wat mailtjes af en denk er over na. Wat ook een groot voordeel is van Acemoney, dat hij makkelijk portable te maken is. Hierdoor kan ik op mijn werk waar ze Windows gebruiken hem ook gebruiken zonder te installeren.

Offline patrick

• Lid
Financieel pakket
« Reactie #18 Gepost op: 2007/07/21, 19:43:30 »
Vis
ik heb dit al hier boven ergens geschreven, ook in ubuntu is het bij mij in het nederlands.

heb grisbi geinstalleerd vanuit synaptic en geinstalleerd.
als ik grisbi opstart is alles in het nederlands zonder dat ik iets moest aanpassen.
Ik werk met feisty fawn.
misschien heeft het iets te maken met de taalinstelling van ubuntu zelf.

Offline vis

• Lid
Financieel pakket
« Reactie #19 Gepost op: 2007/07/21, 19:50:14 »
Oh, bedankt. Ik heb daar waarschijnlijk overheen gelezen, dat je het ook onder Linux had getest. Vreemd dat het bij mij niet echt wil lukken. Ik draai zelf ook Feisty en heb hem ook via synaptic geinstalleerd. Ik heb Kubuntu in het engels geinstalleerd. Ik heb later pas alle Nederlandse taalpakketen geinstalleerd (gnome, kde, openoffice etc.). Ik heb daarna in mijn syteem instellingen mijn taal gewijzigd in NL. Alles is nu ook nl, behalve dan de financiele programma's. Misschien had ik de installatie in het begin al gelijk Nederlands moeten doen?