Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Open Office 2.0  (gelezen 1595 keer)

Offline Ubert

• Lid
Open Office 2.0
« Gepost op: 2007/07/14, 20:34:51 »
Halo mensen,

Ik heb vandaag met succes Ubuntu 6.06 geinstalleerd! Wat een cool systeem!! Alles werkt snel, alleen Open Office niet, hebben meer mensen daar last van?

alvast bedankt voor je reactie's!

schoappied

• Gast
Open Office 2.0
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/14, 20:44:40 »
Citaat van: Ubert
Halo mensen,

Ik heb vandaag met succes Ubuntu 6.06 geinstalleerd! Wat een cool systeem!! Alles werkt snel, alleen Open Office niet, hebben meer mensen daar last van?

Gefeliciteerd met Ubuntu! :)

Waarom heb je niet voor de nieuwste versie Feisty Fawn gekozen, dit is namelijk een flink verbeterde versie...

Erg vreemd dat OO niet werkt.......
OO 2.1 werk prima onder Feisty Fawn iig... en heb weinig over problemen gelezen...
Kun je wat specifieker zijn over de problemen?

Offline mcgyver

• Lid
Open Office 2.0
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/14, 21:00:30 »
Open Office is in Feisty (7.04) beduidend sneller dan in 6.06.

Offline SWAT

• Administrator
Open Office 2.0
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/15, 02:57:52 »
OpenOffice is inderdaad soms een beetje traag, maar meestal is dat enkel als je het voor de eerste keer opstart (daarna gaat het meestal een heel stuk rapper).

Offline Ubert

• Lid
Open Office 2.0
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/15, 12:11:50 »
Citaat van: schoappied
Citaat van: Ubert
Halo mensen,

Gefeliciteerd met Ubuntu! :)

Waarom heb je niet voor de nieuwste versie Feisty Fawn gekozen, dit is namelijk een flink verbeterde versie...

Erg vreemd dat OO niet werkt.......
OO 2.1 werk prima onder Feisty Fawn iig... en heb weinig over problemen gelezen...
Kun je wat specifieker zijn over de problemen?
Dit omdat ik maar 256 werkgehuegen heb, en ik denk dat 7.07 dan minder snel is. (eigenlijk beetje vergelijking vista-xp)

Het probleem is dat OO niet zo snel opstart, als het helemaal opgestart is doet hij het geweldig. Maar wat is er dan beter in 7.07 dan de effecten?

Offline BailHope

• Lid
    • Techneut
Open Office 2.0
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/15, 12:49:47 »
Nee, eigenlijk loopt 7.04 sneller op 256 MB geheugen dan de versie 6.06.
Er is sterk aan optimalisatie gedaan lijkt mij zo.

Ik weet trouwens dat het zo is, want ik heb een computer met 256 MB geheugen.
Ubuntu user #12046
Mijn blog voor techneuten: http://techneut.wordpress.com
Voor de professionele IT'er: http://it-potato.blogspot.com

Offline vanadium

• Lid
Open Office 2.0
« Reactie #6 Gepost op: 2007/07/15, 12:56:46 »
Een Lunux upgrade houdt niet altijd in dat de systeemvereisten verhogen. Verder zou OOo, zelfs met Ubuntu Edgy, niet bijzonder traag mogen zijn met je 256 MB geheugen, wat al mooi voldoende is als geheugen voor "office" werk. Wat ik vermoed is dat het ook de eerste keer wordt dat je met OOo werkt? In vergelijking met MS Office onder Windows is OOo inderdaad een trage opstarter. Als jerenlange OOo gebruiker, telkens op snellere systemen, valt mij dat al lang niet meer op. Eens geladen, zou Ooo vlot moeten werken.

Klik

• Gast
Open Office 2.0
« Reactie #7 Gepost op: 2007/07/15, 13:51:11 »
Open Office laden (met 256MB geheugen) gaat inderdaad niet zo snel... Daarom heb ik wat geheugen bijgekocht, en nu laadt hij veel sneller. Nu ja, met 256MB lukte het ook allemaal wel, maar met wat meer geheugen is het toch een pak aangenamer.

Even voor de duidelijkheid: met 256MB duurde het zo'n 15 sec, nu met 768MB nog slechts 2-4 sec.

(Feisty Fawn | AMD Athlon XP 1800+)

Offline Dave

• Lid
Open Office 2.0
« Reactie #8 Gepost op: 2007/07/15, 16:46:45 »
en das mooi rap, proficiat met je herboren systeem.
ik neem tenminste aan dat er wel meer wat rapper gaat nu

Klik

• Gast
Open Office 2.0
« Reactie #9 Gepost op: 2007/07/15, 16:52:35 »
Idd, het gaat in zijn totaliteit wel sneller... maar de grootste verschillen vallen toch op te merken bij het gebruik van Open Office en van Firefox. En uiteraard, wanneer ik veel toepassingen terzelfdertijd gebruik, dan valt het verschil in snelheid ook wel op (vroeger ging m'n systeem vrij snel gaan swappen, dat is nu verleden tijd).

Offline Ubert

• Lid
Open Office 2.0
« Reactie #10 Gepost op: 2007/07/15, 20:34:20 »
Nou het was niet echt een 'probleem' , maar iets waar ik me aan ergerde. Dus dan maar een langere opstarttijd, in vergelijking met windows werkt de computer zoieso sneller!!!

ps: Leuk forum, ik wist niet dat er al zoveel nederlandse gebruikers van Ubuntu waren!!