Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Automatisch opstarten Firestarter  (gelezen 975 keer)

Corne

• Gast
Automatisch opstarten Firestarter
« Gepost op: 2007/07/13, 00:22:31 »
Als ik Firestarter probeer te configureren volgens de wiki internetbeveiliging krijg ik in de terminal na het invoeren van de commandoś het bericht "cp: doel '+x/etc/NetworkManager/dispatcher.d/firestarter bestaat, maar is geen map. Wat doe ik verkeerd?

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/13, 04:14:10 »
Volgens mij heb je 2 commando's door elkaar gehaald.
Hint: je kan de commando's kopiëren en plakken in een terminalvenster, zo maak je geen tikfouten.

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/13, 05:43:10 »
Citaat van: Corne
Als ik Firestarter probeer te configureren volgens de wiki internetbeveiliging krijg ik in de terminal na het invoeren van de commandoś het bericht "cp: doel '+x/etc/NetworkManager/dispatcher.d/firestarter bestaat, maar is geen map. Wat doe ik verkeerd?
Citaat
Allereerst download het volgende script:

http://librarian.launchpad.net/7464586/50firestarter

Open dan een terminal en kopieer dan dit script naar /etc/NetworkManager/dispatcher.d/ Wanneer je bijvoorbeeld het script in je home map hebt gedownload kopieer je het als volgt:

sudo cp /home/mijnmap/50firestarter /etc/NetworkManager/dispatcher.d/

Vervolgens moet je het script uitvoerbaar maken door het volgende commando in dezelfde terminal uit te voeren:

sudo chmod +x /etc/NetworkManager/dispatcher.d/50firestarter
wat is trouwens de uitkomst van: sudo /etc/init.d/firestarter status

Azalin

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/13, 08:44:48 »
Citaat van: Corne
Uhm, je hebt twee commando's door elkaar gehaald:
cp [bronbestand] /etc/NetworkManager/dispatcher.d/firestarter

en

chmod +x /etc/NetworkManager/dispatcher.d/firestarter

als je eerst het firestarter script kopieert en dan chmod doet, komt het helemaal goed :)

Corne

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/13, 11:06:48 »
Badankt, de service start  nu op.

Gr. Corne