Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: auto resume mp3  (gelezen 1116 keer)

ubuntuNewb

• Gast
auto resume mp3
« Gepost op: 2007/07/18, 22:20:01 »
bestaat er een mp3 speler in linux die terug opnieuw begint in het liedje waar hij de vorige keer gestopt was ( na sluiten speler en weer opzetten speler) in windows xp had ik voor winamp een auto resume plugin, bestaat dat ook voor xmms? of bestaat er een andere mp3 speler voor linux die dit heeft?

Pensacola

• Gast
auto resume mp3
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/18, 22:25:43 »
Amarok begint altijd bij het laatste liedje dat speelde voor ik hem afsloot.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
auto resume mp3
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/19, 02:33:38 »
Quod Libet doet dat ook :)
Hij begint alleen wel aan het begin van een liedje, niet op het punt waar je het afsloot.

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
auto resume mp3
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/19, 03:23:41 »
Citaat van: Pensacola
Amarok begint altijd bij het laatste liedje dat speelde voor ik hem afsloot.
Alleen als je Amarok zo configureert natuurlijk. Maar Amarok kan inderdaad verdergaan waar hij gebleven was bij het opnieuw openen van Amarok.

Ik weet niet of het met een xmms plugin mogelijk is, maar xmms is dan ook wel al zwaar verouderd :) Het is natuurlijk altijd wel mogelijk om zelf een xmms pluginnetje te schrijven! Lijkt me niet zo moeilijk om het huidige nummer en tijd op te slaan en te herstellen (seeken) bij het opnieuw starten van xmms :)

PS: xmms heeft ondertussen een fork "beep-media-player" die op zijn beurt ook weer een fork "audacious" heeft. Waarom? xmms was verouderd en blijft steken op een gtk1 user interface. Beep-media-player is in principe xmms met een gtk2 user interface, maar beep-media-player is zijn eigen gang gegaan en is nu een speciale mediaspeler geworden die lijkt op Amarok/Listen/Quad Libet etc. En dus is er nu Audacious, om toch nog de oude xmms stijl/werking over te nemen :) Dus waarom Audacious eens niet proberen? En kijken of daar een plugin voor is? (of eventueel zelf een pluginnetje schrijven)
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

ubuntuNewb

• Gast
auto resume mp3
« Reactie #4 Gepost op: 2007/07/19, 14:26:28 »
Ik zoek echt achter iets dat terug opnieuw begint ongeveer rond de seconden dat het was voor dat de speler gesloten werd. Nu ik wil zelf wel eens proberen een plugin te maken voor audacious, Ik heb wel wat kennis van programmeren, maar helaas niet op linux. Kan iemand mij kort uitleggen welke programmeeromgevingen er bestaan en waar ik een soort sdk van audacity kan vinden?

ubuntuNewb

• Gast
auto resume mp3
« Reactie #5 Gepost op: 2007/07/20, 14:03:15 »
ik heb amarok nog is beter bekeken en die kan het dus, bedankt