Amarok begint altijd bij het laatste liedje dat speelde voor ik hem afsloot.
Alleen als je Amarok zo configureert natuurlijk. Maar Amarok kan inderdaad verdergaan waar hij gebleven was bij het opnieuw openen van Amarok.
Ik weet niet of het met een xmms plugin mogelijk is, maar xmms is dan ook wel al zwaar verouderd

Het is natuurlijk altijd wel mogelijk om zelf een xmms pluginnetje te schrijven! Lijkt me niet zo moeilijk om het huidige nummer en tijd op te slaan en te herstellen (seeken) bij het opnieuw starten van xmms

PS: xmms heeft ondertussen een fork "beep-media-player" die op zijn beurt ook weer een fork "audacious" heeft. Waarom? xmms was verouderd en blijft steken op een gtk1 user interface. Beep-media-player is in principe xmms met een gtk2 user interface, maar beep-media-player is zijn eigen gang gegaan en is nu een speciale mediaspeler geworden die lijkt op Amarok/Listen/Quad Libet etc. En dus is er nu Audacious, om toch nog de oude xmms stijl/werking over te nemen

Dus waarom Audacious eens niet proberen? En kijken of daar een plugin voor is? (of eventueel zelf een pluginnetje schrijven)